תפריט נגישות

טוראי יחזקאל בצלאל עזרא ז"ל

יחזקאל בצלאל
בן 21 בנפלו
בן טובה ואברהם
נולד בעירק - בצרה
בא' בניסן תש"ט, 31/3/1949
התגייס ב-יולי 1969
שרת בנח''ל 902
נפל בקרב
בי' בניסן תש"ל, 16/4/1970
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 6, שורה: 3, קבר: 12.

קורות חיים

בן אברהם וטובה. נולד ביום א' בניסן תש"ט (31.3.1949) בבצרה אשר בעיראק. משפחתו עלתה ארצה בשנת 1950. למד בבית-הספר היסודי "שאר ישוב" בבני-ברק ובישיבת "בני עקיבא" בחדרה. היה חבר בתנועת "בני עקיבא", תחילה כחניך ואחר כך כמדריך. את לימודיו המשיך בישיבת "מרכז הרב" בירושלים, ב"ישיבת הדרום" ברחובות ובסמינר למורים. הוא היה דמות אצילה, אוהב בריות ואהוב עליהן. מסירותו ואהבתו לתורה, היו חלק בלתי נפרד מאורח חייו. היה טוב-לב מטבעו ומעולם לא ראוהו חבריו כועס. איש נעים שיחה היה, ובעל חיוך מלבב של תמימות ורצון טוב להסתיר את שהעיק על לבו. היה עניו ונחבא אל הכלים והתייחס באהבה לכל אדם מישראל, קטן או גדול. היה מקדם פני כל אדם בברכה ובטפיחה אוהבת על כתפו. הוא היה תמיד נכון לסייע ככל יכולתו ולהשרות אוירה של שמחה ורצון- על סביבותיו.

בסוף יולי 1969 גויס לצה"ל והוצב לנח"ל. בימי שירותו המעטים (כשמונה חדשים) הוכיח כי אכן חייל טוב הוא וחבר למופת. מתוך התנדבות ירד לאחד המעוזים בתעלה. והדבר לא היה לפלא בעיני חבריו וקרוביו, כי היה מתנדב מטבעו.

ביום י' בניסן תש"ל (16.4.1970), בעת מלאו שליחות של קדושה, בהכשרת המעוזים, שבגזרה המרכזית, לחג הפסח תש"ל, נפל בקרב באזור תעלת סואץ. הובא למנוחת-עולמים, בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

לאחר נפילתו, הוצא לאור ספר על שמו, הנקרא "נר ליחזקאל".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה