תפריט נגישות

רש"ט ויקטוריה ניצה ששון ז"ל

ויקטוריה ששון
בת 24 בנפלה
בת שמחה ושלמה
נולדה בירושלים
בל' בסיון תשי"ד, 1/7/1954
התגוררה בירושלים
התגייסה ב-1973
שרתה במשטרת ישראל מחוז דרומי
נפלה בעת שירותה
בכ' בניסן תשל"ח, 27/4/1978
מקום נפילה: הר הצופים
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הזיתים
הותירה: הורים, שתי אחיות - אביבה ויפה ואח - יעקב

קורות חיים

ויקטוריה נולדה בשנת 1954 הבת השלישית במשפחה, להוריו שלמה ושמחה למשפחת ששון. קראו לה ויקטוריה ע"ש הסבתא מצד אבא שנפטרה בגיל צעיר. בבית חולים ליולדות אמרו האחיות, שהשם ויקטוריה זה "ניצחון" וכך הוסיפו לה גם את השם ניצה, ואכן ניצה ניצחה במהלך חייה בהרבה דברים.

היא נולדה עם יופי מיוחד, שחרחורת עם עיניים ירוקות, ילה יפה וערנית שמשכה תשומת לב של רבים. כבר בגן הייתה חביבה ואהובה, זאת שעוזרת לאחרים כשקשה להם, זאת שתמיד קופצת בראש להתנדב במשימות וכך הפכה למרכז העניינים.

את השכלה היסודית רכשה בבית-הספר "כצנלסון" שבקרבת ביתה. היא לא הייתה תלמידה שמשקיעה הרבה בלימודים, אך למרות זאת היא סיימה את בית הספר עם ציונים טובים ומשם המשיכה לבית הספר התיכון "לפידות". בתיכון התבלטה בפעילות חברתית ענפה והייתה "מסמר החבורה". שם השקיעה מאמצים להיות תלמידה חרוצה ולסיים את התיכון בהצלחה וכך היה.

בסיום התיכון התגייסה ויקטוריה ניצה לצבא, חרף התנגדות הוריה ומשפחתה. היא הייתה נחושה בדעתה לשרת בצבא על-אף שיכלה להצהיר על היותה דתייה ולהשתחרר. תמיד היא ידעה מה היא רוצה, לא ויתרה על כלום ותמיד ניצחה. את שירותה הצבאי, כשנה ושמונה חודשים, עשתה כחיילת "חיב"ה".

כשסיימה ויקטוריה את השירות הצבאי, היא שמרה בסוד את תוכניתה ויום אחד היא הופיעה בבית עם מדים של משטרת ישראל. המשפחה לא קיבלה יפה את הגיוס, אבל כמו תמיד גם עכשיו היא ניצחה. עם הזמן התרגלה המשפחה לתפקיד החדש שבו שירתה ביחידת הסיור בירושלים. ויקטוריה שתמיד הייתה מוקפת בחברות מהעבודה הפכה את ביתה למעין נקודת משטרה נוספת. לאחר למעלה משנה של שרות ביחידת הסיור, נשלחה ויקטוריה ניצה לקורס שוטרות בשפרעם, הלימודים היו קשים, ופעם בשבועיים היא קיבלה חופשה.

לקראת סיום הקורס, לאחר כחצי שנה, ויקטוריה ניצה חלתה ואושפזה מספר פעמים בבית חולים "שערי צדק" בירושלים וב"הדסה הר-הצופים", שם נפטרה לאחר ייסורים רבים וממושכים.

כולנו נזכור את ויקטוריה ניצה, מוקפת בחברים רבים, אהודה ואהובה על כולם, מתחשבת ועוזרת למשפחה וכל הסובבים אותה. הפרח שנקטף בדמי ימיו.

יהי זכרה ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה