תפריט נגישות

איימן כבהה ז"ל

איימן כבהה
בן 24 במותו
בן עדילה וגאזי
נולד בברטעה
ב9/3/1977
התגורר בברטעה
חלל פעולת איבה
ב18/6/2002
מקום אירוע: ירושלים - צומת פת, גילה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ברטעה
הותיר: הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

איימן, בן עדילה וגאזי, נולד בכפר ברטעה הסמוך לחדרה ביום 09.03.1977. בן במשפחה ברוכת ילדים, ולו אח וחמש אחיות. למד בבית הספר היסודי בכפר ברטעה ובתיכון באום אל פחם.

הוריו של איימן חינכו אותו להשכלה ולדרך ארץ. תמיד הקפידו שיתפנה ללימודים בראש ובראשונה, ורק אחר כך לכל השאר. איימן גדל בידיעה שככל שיחכים ויקנה דעת, ייטיב לבחור את הדרך הנכונה לו בחיים. הוא היה מרבה לקרוא ספרים שאסף בספרייה הקטנה שלו, ומול מסך המחשב בילה שעות רבות מזמנו.

כולם אהבו את איימן. הוא היה צעיר חם ואדיב, אשר אהב לעזור לחבריו הרבים ולבני המשפחה. הוא סלד מאלימות ולא יכול היה לסבול ויכוחים וקטטות. איימן היה טיפוס שאהב לוותר ושתמיד חיפש את הדרך לפשרה ולהיגיון. הוריו של איימן מספרים: "הוא היה ילד ממושמע, גם להורים וגם למורים. הוא התרחק מחברים שובבים, ובכפר כולם העריכו אותו וחלקו לו כבוד. קל היה להתיידד עם איימן. הוא לא השתייך לשום זרם או תנועה או מפלגה כלשהי".

לאחר לימודיו בתיכון איימן למד הנהלת חשבונות במכללת רמת גן, והוסמך כמנהל חשבונות סוג 3 וכיועץ מס. אחר החל ללמוד באוניברסיטה העברית בירושלים, בחוג לראיית חשבון, וכן למד חינוך מיוחד במכללת "דוד ילין" בירושלים. בנוסף ללימודים איימן השתתף בפרויקט "פרח", פרויקט חונכות של סטודנטים לתלמידים נזקקים. הוא התגורר בדירה שכורה עם שותפים, והיה נוהג לבשל לכולם, או יוזם יוזמות שונות ומבורכות לטובת הבית.

בחופשות שבין תקופות הלימודים איימן עבד בעבודות שונות, כנהג משאית, כעובד בניין, כמתדלק בתחנת דלק או כעובד בסופרמרקט.

מגיל צעיר איימן נודע בתור טיפוס חברותי במיוחד, חובב טבע שהירבה לטייל בהרים ובשדות הפתוחים. בשעות הפנאי הוא אהב מאוד לשחק ולהשתובב עם ילדי המשפחה הקטנים. מגיל צעיר איימן אהב מאוד כדורגל, והשתתף באימונים ובמשחקים של נבחרת הכפר. כשהיה לסטודנט באוניברסיטה לא התאפשר לאיימן להמשיך ולשחק עם הקבוצה, אך הוא מעולם לא זנח את אהבתו למשחק.

בבוקר יום שלישי, 18.06.2002, עלה איימן על אוטובוס "אגד" בקו 32א, העושה את דרכו מגילה למרכז ירושלים, בדרכו לאוניברסיטה העברית כדי להגיש עבודה. בסביבת צומת "פת" שביציאה מגילה מחבל-מתאבד פלסטינאי שהיה בין נוסעי האוטובוס פוצץ תיק עמוס חומר נפץ שנשא עמו. כתוצאה מהפיצוץ 19 בני אדם נרצחו, בהם גם איימן. כשמונים איש נפצעו בפיגוע.

איימן היה בן 24 במותו. הותיר הורים, אח ואחיות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בכפר ברטעה, בהלווייה רבת משתתפים בה נכחו רבים שהכירוהו והוקירוהו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה