תפריט נגישות

מנדל מיכאיל ברזון ז"ל

מנדל ברזון
בן 71 במותו
בן נחמה ואבסיי
נולד בפולין
בכ"ג בתשרי תרצ"א, 15/10/1930
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בח' בתמוז תשס"ב, 18/6/2002
מקום אירוע: ירושלים - צומת פת, גילה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר המנוחות
הותיר: אישה, בן ובת, נכדים

קורות חיים

מנדל, בן נחמה ואבסיי, נולד בדיסנה שבפולין בכ"ג בתשרי תרצ"א (15.10.1930). אחיהם של אליהו, חיים, יצחק, פירה וסימה. הוא גדל והתחנך בפולין, ואחר כך בלנינגרד שברוסיה. רבים מבני משפחתו ניספו בשואה.

משבגר מנדל נשא לאישה את שפרה והיה אביהם של נינה וסמיון. הוא עבד בתור מהנדס-מנהל במפעלי נעליים שונים בלנינגרד שברוסיה, והתמחה בייצור דגמי נעליים מודרניים.

מנדל עלה ארצה עם משפחתו בחודש אפריל 1991. הם התיישבו בירושלים, בשכונת גילה. מנדל, תמיד שופע שמחת החיים, אהב את ירושלים והירבה לטייל בה. "הוא היה עמוד התווך של המשפחה והיה מקדיש ממיטב זמנו לשלושת נכדיו", סיפרו בני המשפחה.

מנדל היה ציוני נלהב שנהג לומר: "ליהודים מדינה אחת". יחד עם זאת, תמיד האמין בטוב ובדרך השלום, וחיכה בכיליון עיניים לימי שלום עם העם הפלסטינאי.

בבוקר יום שלישי, ח' בתמוז תשס"ב (18.06.2002), עלה על אוטובוס "אגד" בקו 32א, העושה את דרכו מגילה למרכז ירושלים, מחבל-מתאבד פלסטינאי ובידו תיק עמוס חומר נפץ. זמן קצר לאחר מכן, בסביבת צומת "פת" ביציאה מגילה, המחבל פוצץ את מטען החבלה שנשא עמו, וגרם לפציעתם של כשמונים איש ולמותם של 19 בני אדם, מתוכם 17 תושבי גילה. בין החללים היה גם מנדל.

מנדל היה בן 71 במותו. הותיר אישה, בת, בן ונכדים. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה