תפריט נגישות

ד"ר משה זאב הלוי גוטליב ז"ל

משה זאב הלוי גוטליב
בן 70 במותו
בן פאשע-פולין וחיים שלמה
נולד בארה"ב - ניו יורק
בט"ו בשבט תרצ"ב, 23/1/1932
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בח' בתמוז תשס"ב, 18/6/2002
מקום אירוע: ירושלים - צומת פת, גילה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - גבעת שאול
הותיר: אישה, בן ובת, נכדים

קורות חיים

משה, בן פאשע-פולין ורבי חיים-שלמה יוסף הלוי, נולד בניו יורק שבארצות הברית בט"ו בשבט תרצ"ב (23.01.1932). אחיהם של סימור, ברוך ויהודה. הוא התחנך בצעירותו במוסדות התורה של ישיבת "תורה ודעת" בארצות הברית. כן למד במשך תקופה ארוכה אצל הגאון הגדול רבי חיים פנחס שיינברג, ראש ישיבת "תורה אור".

משבגר, משה עסק במסחר בפרוות. אחר כך עבר ללוס אנג'לס, למד בקולג' לכירופרקטיקה והוסמך כדוקטור. הוא עבד בתור כירופרקטור הוליסטי (רופא מומחה למבנה עצמות השלד ועמוד השדרה) באופן פרטי במשך 35 שנה.

משה נישא לשילה, והיה אב לסימור ולפייגה-חנה. הוא אהב מאוד את ארץ ישראל וחלם לעלות ארצה, ואכן בחודש חשוון תשל"ט (נובמבר 1978) עלו בני המשפחה לישראל, והתיישבו בירושלים. כעבור זמן קצר עברו לשכונת גילה בעיר. גם בישראל משה פיתח קריירה משגשגת ככירופרקטור.

מיום עלייתו לארץ היה משה, איש של חסד, צדקה ותורה, עוסק הרבה במעשי התנדבות ובלימוד תורה. עד מהרה היה ליד ימינו וידיד נפשו של רב השכונה, הרב אליהו שלזינגר. משה היה קובע עתים רבות ללימוד התורה. הוא היה משתתף פעיל בשיעורי התורה בבית הכנסת המרכזי "חזון נחום", ואף היה מוסר בעצמו במשך שנים מדי בוקר, בשעה 5:30, שיעור במשניות. בהיותו גם גבאי בית הכנסת היה אחראי לפתוח את שעריו מדי בוקר ולסוגרם מדי ערב. משה תרם כסף רב לבית הכנסת, תרם לאברכים נזקקים וסייע לפתיחתם של כוללים ובתי כנסת נוספים, בכל רחבי השכונה ומחוצה לה.

כל חייו של משה הוקדשו לתורה ולאהבת ישראל. הוא תרם בסתר לאנשים רבים, למרות שחי בעצמו בפשטות רבה. משה היה מסייע רבות לנזקקים. משפחות רבות שלא היה לאל ידן לעמוד בתשלומים לטיפולים שהעניק קיבלו ממנו סיוע רפואי בחינם.

פעמיים בשבוע, בימי שלישי וחמישי שהיו ימים פנויים מעבודתו הקבועה, היה יוצא בהתנדבות לעבודה בבית החולים לחולים כרוניים "תל חי" שבשכונת קטמון. בנוסף, מאז שנת תשמ"ט (1989) היה משה נוסע כל יום שלישי בצהריים, בתום העבודה ההתנדבותית ב"תל חי", לטפל בשלושה אחים נכים, חולי תסמונת דאון, בביתם בבני ברק, במסגרת אגודת "על"ה" (עזר לילד הנכה). ואכן, מצבם של השלושה השתפר להפליא עם השנים. מבני ברק היה שב משה בשעות הערב ללימודי התורה בירושלים.

בבוקר יום שלישי, ח' בתמוז תשס"ב (18.06.2002), לאחר שמסר את השיעור היומי במשניות, התפלל שחרית וסעד פת שחרית, יצא משה בדרכו לבית החולים "תל חי", להעניק טיפולים בהתנדבות. הוא עלה על אוטובוס "אגד" בקו 32א, העושה את דרכו מגילה למרכז ירושלים. זמן קצר לאחר מכן, בסביבת צומת "פת" שביציאה מגילה, מחבל-מתאבד פלסטינאי, שעלה לאוטובוס ובידו תיק עמוס חומר נפץ, פוצץ את מטען החבלה שנשא עמו וגרם לפציעתם של כשמונים איש ולמותם של 19 בני אדם, מתוכם 17 תושבי גילה. בין החללים היה גם משה.

משה היה בן 70 במותו. הותיר אישה, בן ובת, נכדים ואחים. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בהר תמיר בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה