תפריט נגישות

טוראי אורי אלוני ז"ל

אורי אלוני
בן 19 בנפלו
בן אביבה ואברהם
נולד בירושלים
בכ"ח בכסלו תשל"ו, 2/12/1975
התגייס ב-10.1.1994
שרת בחיל הלוגיסטיקה אוג' 720
נפל בעת שירותו
בי"ז באלול תשנ"ד, 24/8/1994
מקום נפילה: עין כרם
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 12, שורה: 12, קבר: 01.
הותיר: הורים, שלוש אחיות - רוני , שרית ושיר

קורות חיים

בן אביבה ואברהם. נולד ביום כ"ח בכסלו תשל"ו (2.12.1975), בירושלים. אורי למד בבית-הספר היסודי "גרשון אגרון" בירושלים ובבית-הספר היסודי "דוד סטון", המשיך את לימודיו בחטיבת הביניים "אורט" על שם בוורלי מינקוף וסיים את לימודיו התיכוניים במכללת "אורט" בגבעת רם. אורי הצטיין בלימודיו, אך היה שובב ונטה להרגיז את המורים. עד להולדת אחותו הצעירה, שיר, היה בן הזקונים במשפחה. אורי קרא מאות ספרים בעברית ובאנגלית, חיבב במיוחד ספרי מדע בדיוני, וכתב שירים וסיפורים קצרים, אשר ייעד אחד מהם לספר שלא הושלם. כמה משיריו פורסמו בעלון בית-הספר. אורי עסק גם בכתיבת משחקי "מבוכים ודרקונים" עבור קבוצת חברים, ששיחקו יחד שנים רבות. כשסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון קיבל שי על עבודה למען הקהילה. כשהיה בן ארבע עשרה התגרשו הוריו.

אורי גויס לצה"ל במחצית ינואר 1994 והוצב לחיל התחזוקה. לאחר הטירונות, ולאחר שהשתלם בקורס אפסנאים, נשלח לצפון, לרמת הגולן וללבנון, ולאחר שבעה חודשים הועבר לאיזור ירושלים. עקב בעיות משפחתיות ומחלתה של אמו, הכיר בו צה"ל כחייל בודד.

ביום י"ז באלול תשנ"ד (24.8.1994) נפל אורי בעת שירותו והובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. בן שמונה עשרה ותשעה חודשים היה בנופלו. השאיר אחריו הורים ושלוש אחיות - רוני, שרית ושיר.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב הרמטכ"ל אהוד ברק: "אורי, זכרונו לברכה, היה מש"ק תחזוקה ביחידת מחסני חירום. הוא תואר על ידי מפקדיו כחייל רציני, ממושמע ושקט". מפקדו כתב: "אורי היה חייל שקט, חברותי, מסודר ובולט ברצינותו".

ביוזמת אחותו, שרית, הנציחו בני המשפחה את שמו בשכונת קרית יובל: הם תרמו חמישים ספרי מדע בדיוני לספריית המרכז הקהילתי על שם פיליפ ליאון, והקימו לזכרו פינה המוקדשת כולה לז'אנר האהוב עליו; רכשו ציוד למידה עבור תלמידי בית-הספר היסודי "גרשון אגרון", בו למד בשנותיו הראשונות; תרמו את ספרי הלימוד שלו למכללת "אורט" בה למד והקימו פינה לזכרו במעבדה לביולוגיה, המקצוע האהוב עליו. ספרים נוספים נתרמו לבית-הספר התיכון שליד האוניברסיטה. בני המשפחה מתכוונים גם להוציא לאור ספר שיכלול את שיריו וסיפוריו הקצרים, שנכתבו בחלקם באנגלית.

בני המשפחה מאמינים, שאורי יכול היה להיות משורר וסופר מפורסם, אילו לא נפל בעת שירותו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה