תפריט נגישות

רב"ט אלעד אלישיב ז"ל

אלעד אלישיב
בן 21 בנפלו
בן אסתר ומיכאל
נולד בירושלים
בט' באייר תשל"ג, 11/5/1973
התגורר בירושלים
התגייס ב-ספטמבר 1992
שרת בחיל הלוגיסטיקה, חיל כללי מפ' אוגמ"ר איו"ש 877
נפל בעת מילוי תפקידו
בא' באדר תשנ"ד, 12/2/1994
מקום נפילה: קרית גת
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 12, שורה: 08, קבר: 04.
הותיר: הורים ושלוש אחיות- רונית, דגנית ומיכל

קורות חיים

בן אסתר ומיכאל. נולד ביום ט' באייר התשל"ג (11.5.1973) בירושלים. למד בבית הספר היסודי "יפה נוף" שבשכונת בית הכרם. אחר כך המשיך את לימודיו בבית הספר התיכון "זיו" וסיים בבית הספר התיכון "בית חינוך" בירושלים.

לידתו של אלעד היתה קשה, ורופאיו חששו כי לא יחזיק מעמד, אך הוא נלחם והצליח. פיזיותרפיה והתעמלות מחד גיסא, כוח רצון והתמדה מאידך גיסא, אלו העמידו אותו על הרגליים ודחפו אותו קדימה.

אלעד התעניין מאד בספורט. אהבת חייו היתה קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב. הוא צפה בכל משחקיה, כולם נותחו על ידו וכל הפרשנויות נאמרו על ידו. אלעד ניחן בכשרון כתיבה ומעידים על כך השירים שכתב. כשהיה בכיתה ט' התנדב לעזור בגן ילדים במסגרת המחויבות האישית וגם לאחר סיום המחויבות המשיך לשמור על קשר עם הגננת והגן. הוא עבד תקופה מסוימת בבית המלון "הילטון" בתפקיד עוזר לשף במסגרת לימודיו בבית הספר.

אלעד גויס לצה"ל במחצית ספטמבר 1992 והוצב בחיל התחזוקה. לאחר הטירונות נשלח ליחידת מחסני החירום של מפקדת איזור יהודה ושומרון בתפקיד אפסנאי. להערכת מפקדו היה חייל ממושמע אשר ביצע את תפקידו היטב. הוא היה אהוד על כולם, וכולם רצו בחברתו.

ביום א' באדר התשנ"ד (12.2.1994) נפל אלעד בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית העלמין בהר הרצל. בן עשרים ואחת בנופלו. השאיר אחריו הורים ושלוש אחיות: רונית אשר נולדה ביום שנולד אלעד, שבע שנים לפניו, יום חג משפחתי שנמהל בעצב מאז האסון, דגנית ומיכל שהיתה גם חברה קרובה אליו.

במכתב תנחומים למשפחה כתב הרמטכ"ל דאז, אהוד ברק: "אלעד זכרונו לברכה תואר על ידי מפקדיו כחייל שביצע תפקידו במסירות רבה, ביעילות ושלמות, באחריות ומוטיבציה תוך גילוי רצון תמידי לעזור לחבריו."

וכתב מפקדו: "השקט הנפשי, העזרה לזולת, המשמעת העצמית והיוזמה האישית הגבוהה, אלה מקצת מן התכונות החיוביות שאיפיינו את אלעד."



עמותת אלעד אלישיב ז"ל היא עמותה שנוסדה להנצחת זכרו של אלעד אלישיב ז"ל, בוגר בית הספר בית החינוך, שנהרג בעת שירותו הצבאי. העמותה חיפשה דרך יחודית להנציח את זכרו של אלעד תוך הדגשת הקשר שהיה לאלעד לבית הספר בו למד, בית החינוך, תיכון עירוני ג'. השנה מצאה העמותה לנכון להעניק מלגות שעשויות לסייע בידי תלמידי ביה"ס ובוגריו בלימודיהם, בין במסגרת לימודיהם בביה"ס ובין במסגרת לימודים גבוהים לאחר סיום בית הספר התיכון.

המלגות מיועדות עבור תלמידים ובוגרים שמעבר להצטיינותם בלימודים גילו מעורבות חברתית גבוהה ותרמו תרומה יחודית לביה"ס או לחברה בכללותה.

בחירת התלמידים שזכו לקבל את המלגות והמענקים נעשתה בהתייעצות עם הנהלת בית הספר.

עם הענקת המלגות והמענקים מקווה העמותה לפתוח במסורת רבת שנים של שיתוף פעולה עם בית הספר במתן סיוע לתלמידיו ובוגריו, תוך עידוד תרומתם של התלמידים לבית הספר ולקהילה.



לזכרו של אוהד מסור ונאמן

בשנה האחרונה קיפח את חייו בדרכו למשחק מכבי בבאר-שבע אחד מאוהדיה המושבעים של קבוצת מכבי תל-אביב - אלעד אלישיב ז"ל, חייל בן 20 מירושלים.

אהבתו לקבוצה החלה באהדתו לקבוצת הכדורסל שאותה ליווה מינקות. לאורך שנים, נסע לכל משחקי הגמר בכל מקום בארץ ואף בחו"ל. כל עולמו נסב סביב הקבוצה, אפשר בהחלט לכנותו: "האוהד הירושלמי מס' 1 של הקבוצה".

אהבתו השניה היתה לקבוצת עירו הפועל ירושלים.

במשחק בין שתי הקבוצות ישב במרכז מחלקת המינויים והיה היחיד שעודד את קבוצתו במלוא גרון. טרם מותו הביע משאלת לב כי מכבי תל-אביב תזכה באליפות.

הוריו מיכאל ואסתר פונים אל האוהדים בבקשה לנסוע בדרכים בזהירות ובכך ימצאו נחמה פורתא.

יהי זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה