תפריט נגישות

פרח טיס אברהם אבי אשכנזי ז"ל

אברהם אשכנזי
בן 19 בנפלו
בן רחל ודוד
נולד בירושלים
בט' באב תשט"ז, 17/7/1956
התגייס ב-אוקטובר 1974
שרת בחיל האויר ביס"ט
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ח באדר א' תשל"ו, 29/2/1976
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 4, שורה: 06, קבר: 04.
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן דוד ורחל. נולד ביום ט' באב תשט"ז (17.7.1956) בירושלים. למד בבית-הספר היסודי ע"ש ה. סאלד שבעיר-הולדתו, המשיך וסיים את לימודיו בבית-הספר 'אורט' שבירושלים במגמת האלקטרוניקה. אבי היה תלמיד טוב, שקט וממושמע.

חברו - יואל - מספר: "הוא היה אדם ריאלי, שהכיר את עצמו, את יתרונותיו ואת מגבלותיו. הוא לא הצטיין בלימודים וידע שעליו להתאמץ כדי להצליח." תודות למאמצים הרבים שהשקיע בלימודיו עמד בהצלחה בבחינות-הבגרות. חברו - נתן - מספר: "אבי היה תמיד מעורה בכל מאורע חברתי של הכיתה. הוא היה אדם שהתכוון למה שאמר ולא אמר דברים כדי לצאת ידי חובה. כאשר החליט לבצע דבר-מה, פעל ללא מעצורים." אבי היה חובב-ספורט, וכפי שמספר חברו יוסי: "אהב מאוד את משחק הכדורעף ולמרות שהיה נמוך-קומה לא התייאש, בא תמיד לאימונים ועבד ברצינות." אבי עסק גם בקליעה למטרה, במסגרת חוג קליעה של הגדנ"ע, ואף זכה במקום שני בשתי תחרויות-קליעה. תחביב נוסף היה לו - משחק השחמט. אבי היה אהוב על חבריו לכיתה, וכפי שהם מספרים: "היה צנוע ולא ניסה להתבלט. הוא אהב לבלות וידע להעריך יפה כל רגע של החיים."

במלחמת יום הכיפורים גילה אבי אזרחות למופת, כשהתנדב לפעולות-עזרה רבות, בכלל זה סיוע לשכניו. הוא היה בן מסור ונאמן להוריו וקשר קשרים הדוקים עם אחיו ועם אחותו.

אבי גויס לצה"ל באוקטובר 1974 והתנדב לחיל-האויר. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס-צניחה נשלח לקורס-טיס.

גם בשירותו הצבאי גילה אבי כוח-רצון עז ודבקות במטרה. הוא התקדם בהצלחה בשלבים השונים של קורס-הטיס והיה מועמד להיבחר כחניך מצטיין. אחרי חמש טיסות הוצע לו להישאר במגמת נווטים. "הוא אהב את המרחבים ואת הנופים שנגלו לעיניו בעת הטיסה, וידענו שאם יגמור בהצלחה את הקורס יהיה חניך מצטיין," מספר ידידו לקורס - יאקי. אבי שמר על קשרים הדוקים עם משפחתו ובחופשותיו הרבה לבלות בחיק המשפחה, לספר מחויותיו ולעודד את הוריו.

ביום כ"ח באדר א' תשל"ו (29.2.1976) נפל אבי במילוי תפקידו. הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי בהר-הרצל שבירושלים. השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

אחרי מותו הועלה לדרגת סמל.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "הכרתי את אבי כחייל שקט ומסור וכנווט מצוין. חבריו אהבוהו והעריכוהו. אשרי ההורים שגידלו בנים כאלה".

משפחתו הקימה ספרייה לזכרו בבית-הספר 'אורט' שליד האוניברסיטה העברית בירושלים ורכשה גביע נודד על-שמו לתחרות כדורסל, הנערכת מדי-שנה, סמוך לחג הפסח, בין קבוצות הכדורסל של רשת בתי-הספר 'אורט'.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה