תפריט נגישות

סגן שמואל שמוליק אברהמי ז"ל

שמואל אברהמי
בן 22 בנפלו
בן רחל וחיים
נולד ברחובות
בי"ד בתמוז תש"ז, 2/7/1947
התגורר בעינות
התגייס ב-אוגוסט 1966
נפל בקרב
בי"ח באדר א' תש"ל, 24/2/1970
מקום נפילה: אזור תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 1, שורה: 02, קבר: 04.

קורות חיים

בן חיים ורחל. נולד ביום י"ד בתמוז תש"ז 2.7.1947 ברחובות. למד בבית-הספר היסודי על שם הנרייטה סולד ("הדרום") שבירושלים, המשיך ללמוד בבית-החינוך התיכון בירושלים בכיתות ט' ו-י' ולאחר-מכן עבר לכיתות י"א ו-י"ב בקיבוץ מזרע.

השתייך לתנועת "השומר הצעיר" והיה מדריך נוער מטעמה בגבעת המורה. כן היה חבר ומדריך באגודה להגנת הטבע. בשעות הפנאי הרבה לקרוא, אהב לצאת לטיולים ולסייר בארץ, ונפשו ספגה את נופיה. שמואל אהב את החיים ויותר מכל את החיים בארץ הזאת. חברו לנשק ציין, כתום שנה לנופלו: "לעולם לא אשכח את מבט-עיניך בשמים זרועי הכוכבים, כאשר ביטאת את ההרגשה שלך אז: 'איזה שמים גדולים ונפלאים יש לנו'".

לצה"ל גויס באמצע אוגוסט 1966 ובהיותו חייל מצטיין ולאחר מכן אף מפקד מעולה, היה אהוב על פקודיו ועל מפקדיו כאחד ועלה בסולם הדרגות, עד שהגיע לדרגת סגן. לאחר שחרורו משירות סדיר, היה יוצא בקביעות לשירות מילואים. ביום י"ח באדר א' תש"ל 24.2.1970, נפל בקרב באיזור תעלת-סואץ. הובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי שבהר-הרצל בירושלים.

מחנכו בביה"ס היסודי כתב לאמו מכתב תנחומים, ובו ציין כמה מקווי אפיו: "הוא היה צנוע מטבעו, שלא רדף פרסומת ותהילה ולא אהב להבליט עצמו בחברה. שמוליק היה מאלה המצטדדים בפינתם ומוצאים את עולמם בארבע אמות שלהם". עוד קו אחד הוא מציין בשמואל - את דבקותו בדרכו, במחשבותיו ובדיעותיו: "שמואל לא היה דומה לקנה, שבגמישותו ניתן להטותו לכל כיוון, עם כל רוח מצויה. הוא היה דומה לגזע, שקשיותו ושרשיותו עושים אותו איתן. הוא היה נאבק ונלחם בתוקף על דיעותיו, על דרכו ועל אמיתו". בסיום דבריו אמר המחנך, כי שמואל לא יכול היה לעבור בשתיקה, על כל מה, שנראה לו כחריגה מהגינות ומיושר.

חברי קבוצת ניצנים וקיבוץ מזרע הוציאו לזכרו חוברת, הנושאת את השם "שמוליק".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה