תפריט נגישות

רב"ט משה אבוטבול ז"ל

משה אבוטבול
בן 21 בנפלו
בן רחל ושמואל
נולד במרוקו
בט"ו בשבט תש"ה, 29/1/1946
התגייס ב-אוגוסט 1964
שרת בחטיבת הצנחנים חטיבה 55, גדוד 71
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: שייח' ג'ראח (בששת הימים)
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 05, קבר: 03.

קורות חיים

בן שמואל ורחל. נולד בחמישה עשר בשבט תש"ה (29.1.1946) בעיר טרודנט אשר במרוקו.

תשע שנים לאחר מכן, בשנת 1954, עלתה המשפחה לארץ. זה היה אחרי שלמד במרוקו שנתיים ראשונות. את חינוכו המשיך בבית הספר היסודי "משואה" בקרית-גת, לאחר מכן פנה ל"ישיבת הדרום" שברחובות לשם המשכת חינוכו התיכוני ולבסוף קיבל תעודת בגרות. השתייך לתנועת "בני עקיבא" ועסק בהדרכת ילדים ונוער במועדונים ובקייטנות. מאהבתו הגדולה לספורט קיבל על עצמו את ניהולה של קבוצת "אליצור" שבקרית גת, כשזו הייתה בשלב של התארגנות. באותם הימים עסק בעבודות יד שונות מדיקט, בחיטוב בעץ זית ובעשיית מחרוזות וסיכות. כמו-כן השתתף בהצגות בבית הספר ובתנועת הנוער. אחרי שסיים את בית הספר התיכון למד במכון התורני הפדגוגי שליד אותה "ישיבה" ברחובות והוסמך להוראה. בשנות לימודיו בסמינר התגלה כצעיר עניו, ביישן, אך יחד עם זה חריף מוח ומצטיין בלימודים. כשרונותיו באו לידי ביטוי כשסיים לקט של נתונים בפסיכולוגיה לסמינרים ולבתי מדרש. לבסוף עלה למקום תורה, לאוניברסיטה העברית בירושלים, ושם נרשם בפקולטה למדעי הרוח; במיוחד למד ספרות ותנ"ך, שבהם הצטיין בשנות לימודיו בסמינר. אך לימודיו לא מנעו ממנו מלהשתתף בכל מיני ענפי ספורט, סידור טיולים והתעסקות בשאר תחביביו. את משכנו קבע בבית המדרש לרבנים, ששימש לו כפנימיה כל ימי שהותו מחוץ לבית.

באוגוסט 1964 גוייס לצה"ל ואחרי שגמר את הטירונות במסגרת גרעין נח"ל ("עלומים") שירת ללא תשלום. עבר אימון מתקדם בנח"ל מוצנח.

ערב מלחמת ששת הימים נקרא לדגל וביום השני לקרבות, הוא כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967) נפל במערך המבוצר שייח'- ג'ראח - המושבה האמריקאית בירושלים. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים. על שמו הוקם בית כנסת בקרית גת הנקרא "משכן משה". זכרו הונצח בחוברת "כך נפל משה" ובספר "מאריות גברו" של מפקדת הצנחנים מובאת הביוגרפיה שלו ותיאור הקרב האחרון. פרשת חייו-ומותו הובאה בספר "נזכור" שבהוצאת האוניברסיטה העברית בירושלים והסתדרות הסטודנטים שבה ובעריכתו של יהודה האזרחי.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה