תפריט נגישות

סמ"ר ירון בלום ז"ל

קורות חיים מתוך ספר יזכור


בן ליאורה וגד. נולד בליל יום הכיפורים, י' בתשרי תשל"ה (25.9.1974), בירושלים, בן בכור למשפחה בת שלושה ילדים. ירון למד בבית-הספר היסודי "מנשה אלישר" ובבית-הספר התיכון "גימנסיה רחביה", במגמה הריאלית. את בחינת הבגרות במחשבים, סיים בהצטיינות. נער עתיר כשרונות, חכם ויצירתי ובעל חוש הומור נפלא. ישר ואמין, עקשן בעת הצורך, ועומד בקשיים ללא כל תלונה. נכון לעזור, לתמוך ולעודד בכל עת.
במהלך השנים התעניין ירון בתחומים רבים ומגוונים: החל מכימיה, אווירודינמיקה ואלקטרוניקה ועד צילום, מוסיקה וציורי קומיקס, בהם הפליא לבטא את חוש ההומור שלו. אולם, אהבתו הגדולה היתה המחשב. מגיל תשע, לאחר שקיבל מהוריו לראשונה את מחשב הסינקלר, היה המחשב עיקר אהבתו ועיסוקו ולהכרתו הקדיש ירון את מירב זמנו וכישוריו. ירון ידע לקבוע לעצמו סדרי עדיפויות ועיסוקו בתחום המחשבים היה מעל לכל. הוא למד והתקדם בכוחות עצמו, ובמהלך לימודיו בכיתה י"ב קיבל עבודה בחברת תוכנה רצינית. תחילה הועסק כמפצח וירוסים וכאשר הבחינו מעסיקיו ביכולתו המצוינת שילבו אותו בעבודת תכנות מתקדמת. באהבתו הגדולה, הצליח לסחוף עמו את חבריו ואת אחיו הצעיר. מהמחשב בביתו, התחבר ירון לכל העולם דרך רשת המחשבים הבינלאומית, וניהל רשת מקומית של הפצת מידע באמצעות המחשב. בין עיסוקיו הרבים במחשב מצא זמן לעולם המוסיקה, התחיל בחליל צד והמשיך בגיטרה חשמלית. ירון אהב לנגן עם קבוצת חבריו הטובים, גם הם "מכורים למחשב", אוהבי מוסיקה וחובבי ספרי מדע בדיוני.
בחודש נובמבר 1994 גויס ירון לשירות חובה בצה"ל ובתום מסלול הטירונות הוצב לחיל התחזוקה. הוא נשלח לקורס מש"קי תחזוקה, קיבל דרגת רב"ט והוצב לשרת בבסיס חטיבת הצנחנים שבגדה, בתפקיד מש"ק תחזוקה. ירון קיבל הצבה זו באכזבה רבה. הוא רצה מאוד לשלב בתפקידו בצבא את יכולתו הרבה בנושא המחשבים, וכך לתרום למערכת את מירב כשרונותיו. הוא הרגיש שאינו תורם ככל יכולתו וגם בהמשך שירותו ניסה לשנות את תפקידו. לדברי משפחתו, נסיונותיו נכשלו בשל קשיחות המערכת. למרות זאת, התמסר לתפקידו בנשקיית הבסיס, וביוזמתו מחשב את הנשקייה. לדברי מפקדו, היה ירון חייל ממושמע, שנתן הרבה מאוד מעצמו כדי לשפר את תפקוד הנשקייה. הוא קיבל דרגת סמל וכאשר הוצע לו לצאת לקורס קצינים חתם על ויתור. במהלך שירותו הצבאי המשיך ללמוד באוניברסיטה הפתוחה. הוא תכנן להשתלב, לאחר שחרורו, בפרויקט ה"מחשב-על" של האוניברסיטה העברית, בד בבד עם השלמת לימודיו.
ביום כ"א בשבט תשנ"ה (1.1995 22.), נפל ירון בעת מילוי תפקידו, בפיגוע החבלני בצומת השרון-בית ליד. עמו נפלו עוד עשרים ואחד חיילים ואזרח אחד. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. הותיר אחריו הורים, אחות - אפרת ואח - נועם. בן עשרים היה בנופלו. לאחר מותו הועלה לדרגת סמ"ר.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה