תפריט נגישות

סמ"ר ירון בלום ז"ל

ירון בלום
בן 21 בנפלו
בן ליאורה וגד
נולד בירושלים
בי' בתשרי תשל"ד, 25/9/1974
התגורר בירושלים
התגייס ב-נוב' 94
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל הלוגיסטיקה בא"ח 35
חלל פעולת איבה
בכ"א בשבט תשנ"ה, 22/1/1995
מקום נפילה: צומת בית ליד
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 9, שורה: 21, קבר: 4.
הותיר: הורים, אחות- אפרת, אח- נועם

קורות חיים

ירון נולד בירושלים בליל יום הכיפורים תשל"ד, 25.9.1974, להוריו גד וליאורה בלום. למד בבית הספר היסודי "מנשה אלישר" ובשנת 1972 סיים את לימודיו התיכוניים בגימנסיה "רחביה".

היה אינטליגנטי, יצירתי, חכם, בעל חוש הומור נפלא. היה עדין וישר, לפעמים גם עקשן במידה לא מועטה, נכון לעזור בכל עת, וכשנתקל בקשיים התמודד איתן מבלי להשמיע ולו אף מילה אחת של תלונה. כן, לפעמים גם הרגיז והתחצף, כמו כל נער.

במהלך השנים התעניין בתחומים מגוונים - מכימיה, אווירודינמיקה ואלקטרוניקה ועד צילום וציור קומיקס בהם הפליא לעשות. אולם הדבר שהיה הקרוב ביותר ללבו היה המחשב. כבר מגיל תשע, עת קיבל מהוריו מחשב הסינקליר הראשון, נצמד למחשב והקדיש לו אינספור שעות. אחר כך, התמחה בכוחות עצמו בכל הקשור אליו, אפילו הספיק לעבוד בחברת תוכנה רצינית תוך כדי לימודיו בכיתה י"ב. תחילה הועסק כמפצח וירוסים וכותב תוכנות להגנה מפניהם, וכשהבחינו מעסיקיו ביכולתו המצוינת שילבו אותו בעבודת תכנות מתקדם, בצוות פרוייקטים גדולים של החברה.

הזמן שהקדיש לעולם המחשב בא כמובן על חשבון הלימודים בבית הספר, אך ירון ידע היטב מה הוא רוצה ופעל לפי סדר העדיפויות שקבע לעצמו. הוא ניצל את כשרונו והקים רשת BBS.

בצבא מיחשב ביוזמתו את הנשקייה, בה הוצב שלא מרצונו. במהלך שירותו הצבאי המשיך בלימודי המחשב באוניברסיטה הפתוחה, ותכנון להשתלב עם שחרורו בפרויקט מחשב-העל של האוניברסיטה העברית, זאת במקביל להשלמת לימודיו. ירון רצה מאוד לשלב את יכולתו הרבה בשטח זה, גם במסגרת שירותו הצבאי, אך המערכת הנוקשה לא איפשרה לו זאת.

תחום אחר שהעסיק לא מעט את ירון היה תחום המוסיקה. הוא התחיל לנגן על חליל צד, והמשיך בגיטרה חשמלית. אהב לנגן עם קבוצת חבריו הטובים, כולם "מכורים" למחשב, אוהבי מוסיקה וחובבי ספרות מדע בדיוני.

בבוקר הפיגוע נגדעו בבת אחת כל תכניותיו של ירון, כל שאיפותיו להמשיך לפתח את כישוריו ולנצלם. בן 21 היה במותו.



ירון בלום, יהי זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה