תפריט נגישות

סמל אברהם אביבי ארדיטי ז"ל

קו"ח מספר "יזכור" בהוצאת משהב"ט


בן עליזה ויוסף. נולד ביום י"ד באדר א' תשל"ו (14.2.1976) בירושלים, בן למשפחה בת ארבעה ילדים. המשפחה קיבלה בשמחה את בן הזקונים והרעיפה עליו אהבה ופינוקים. מגיל שנה עד שלוש היה אביבי חביבן של המטפלות במעון "ויצו". פעוט שובב וכובש לב בזהב תלתליו. בגן חובה, נהנו הגננות מאופיו התוסס והבלתי נלאה. את לימודיו היסודיים סיים בבית-הספר הממלכתי-דתי "נווה עציון". אביבי היה תלמיד חרוץ, אהוב ומקובל בחברת התלמידים, אשר שבה את לבבות מוריו וחבריו בקסם שובבותו ובחריפותו. בכיתה ה' החל את פעילותו בתנועת "בני עקיבא". במסירות רבה הקנה לחבריו את הערכים שספג בבית, ערכי תרבות, דרך ארץ, אהבת הארץ ואהבת האדם. היה בו צירוף מיוחד של שובבות נחמדה עם עקשנות, ביטחון עצמי ונוכחות כובשת, ובזכות כל אלה השיג מה שרצה. שעות רבות הקדיש לפעילות ב"סניף" ותרם רבות בחיוניותו השופעת. אביבי המשיך את לימודיו בבית-הספר התיכון על שם "הימלפרב". הוא הקדיש פחות ללימודים העיוניים, וגילה עניין מיוחד במחשבים, המקצוע שהצטיין בו. את לימודיו בכיתה י"ב השלים בבית-הספר האקסטרני "לחמן". הבחור העצמאי והבוגר ברוחו ובנפשו, רצה להוכיח את עצמאותו גם מבחינה כספית, ולכן עבד בכל עבודה מזדמנת, לא רק בימי החופש, אלא גם בזמן הלימודים. לפני הגיוס, עבד במכון להשתלמות מורים של משרד החינוך, ובמהרה השתלב בצוות העובדים. את זמנו הקדיש גם לתחומים שאהב, כמו טיולים ופסטיבלים.
בתחילת חודש אוגוסט 1994, התגייס אביבי לשירות חובה בצה"ל, והוצב בחטיבת "גבעתי". תחילה, לא היה מרוצה מן הבחירה, אך לאחר זמן ידע ליהנות ממה שהוצע לו ומהחבר'ה הטובים שבפלוגה. אביבי נשלח לקורס צלפים וסיים אותו בהצטיינות.
ביום ראשון, 9.4.1995, נפצע אביבי אנושות בפיגוע איבה בכפר דרום שבגוש קטיף; הוא נפטר מפצעיו ביום י' בניסן תשנ"ה (10.4.1995). בן תשע עשרה היה בנופלו. אביבי הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות - תמר ושולי, ואח - דודי. לאחר מותו הועלה לדרגת סמל.
חברה משבט "בני עקיבא", כתבה בדברי ההספד לזכרו: "המידה הטובה שאני זוכרת בך היא לבך הטוב והתמים. מעולם לא היו בך כוונות רעות. אהבת את החיים ואת האנשים ולא היה בך חפץ לגרום רע לאיש...". במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "...אביבי היה חייל למופת שהיה גאה על השתייכותו ליחידה. התבלט במחלקתו לטובה בעזרה לזולת ובמוטיבציה. אביבי הצטרף ל'גבעתי' בעקבות אחיו הגדול, ושאף להיות מפקד טירונים...".
ביום כ"ג בסיוון תשנ"ו (10.6.1996), התקיים טקס חנוכת "פינת אביבי" בפינת הרחובות ש. לוין ומאיר אבנר, בשכונת קרית יובל בירושלים, לזכרו של אביבי. בני משפחתו הוציאו לזכרו ספר זיכרון.
א - אירה / ב - בלבנו / י - יאיר / ב - בזכרוננו / י - ישכון לנצח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה