תפריט נגישות

רב"ט מנחם קופמן ז"ל

מנחם קופמן
בן 19 בנפלו
בן לאה ואליהו
נולד בתל אביב
בכ"ח בסיון תרפ"ט, 6/7/1929
התגייס ב-1946
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל פלי"ם, חיל השריון
נפל בקרב
בי"ד בניסן תש"ח, 23/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: נבי סמואל
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: קיבוץ קרית ענבים

קורות חיים

קופמן מנחם בן אליהו ולאה. נולד ב-6 ביולי 1929 בתל-אביב. גמר בית-ספר עממי ו-6 מחלקות של בית-ספר תיכוני בתל-אביב. לפעולות הימיה נכנס עם גמרו את בית-הספר העממי, השתתף בכל האימונים בים והגיע לדרגה א'. ב-1946 התגייס גיוס מלא לפלמ"ח, עבר אימונים יבשתיים וימיים, נתן יד לפעולות אנית-המעפילים "שבתי לוזינסקי" ובין נוסעיה הוגלה לקפריסין.

מסוף קיץ 1947 עד פברואר 1948 עבר קורס ימי מרוכז בטכניון העברי בחיפה מטעם הפלמ"ח. אחרי גמר הקורס התכונן לארגן את פעולות הימיה בתל-אביב, אך נלקח לפריצת הדרך לירושלים והשתתף שם בקרבות. מילא תפקיד מפקד מחלקה של מגויסים-טירונים, שלא אומנו עדיין לקרב ולחיי-צבא קשים. הרבה לעזור לפקודיו, הבין למצבם, אך הקפיד במשמעת. במחלקת השריונים בקרית ענבים עסק באספקת תחמושת לחבריו ובבחירת מקלענים למשורינים. לא זז בלי פנקס ועפרון. בפנקס תמיד אפשר היה למצוא אצלו את שמות אנשי המחלקה לצוותות, היכן נמצאים המקלעים, את סדרי המשוריינים ושאר דברים הנחוצים בעבודה, לכן תמיד ידע את מצבת האנשים, מצב הנשק והתמחה בארגון עבודה יעילה. בעומס תפקידיו לא חדל מהיות קרוב לאנשים, להסביר להם כל דבר אשר נדרש, המעיט לדרוש ללא הסברים, לא דרש אשר לא קיים בעצמו, לכן אהבתהו המחלקה.

היה עם השיירה שנתקעה בדרך בין דיר-איוב ושער-הגיא. פקד על משורין שיצא לחלץ את התקועים ולאסוף את הפצועים. כשנפגע הצמיג במשורין שלו, עמל להחזירו לבסיס ובדרך אסף פצוע תחת אש האויב. השתתף בקרבות על-יד נבי-סמואל ב-23.4.1948 היה האחראי במשורין הראשון ומשנפצע קשה בבטנו לא יכלו להגיש לו את העזרה הדרושה. חבריו הוציאוהו, השכיבוהו על סלע, ונתנו רימון בידו.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בקרית ענבים ב-25.4.1948.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה