תפריט נגישות

נפתלי שאול לובינצ'יק ז"ל

נפתלי לובינצ'יק
בן 32 בנפלו
בן אולגה ואליעזר
נולד ברוסיה-טמבוב
בי"ט בחשוון תרע"ד, 19/11/1913
שרת בלח"י
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט בניסן תש"ו, 20/4/1946
מקום נפילה: אריתריאה
מקום קבורה: ירושלים
אזור: א, חלקה: 4, שורה: 01, קבר: 01.
הותיר: אשה

קורות חיים

בן אולגה ואליעזר. נולד ביום י"ט בחשוון תרע"ד (19.11.1913) בטמבוב שברוסיה. כשפרצה המהפכה הרוסית עקרה משפחתו לריגה, שם סיים נפתלי את לימודיו התיכוניים. לאחר מכן נסע לברלין ולמד באוניברסיטה היסטוריה וכלכלה מדינית. לאחר סיום לימודיו חזר לריגה והתמסר לעבודה באגודת הסטודנטים הציונית.

בשנת 1930 עלה, עם אשתו לארץ ישראל וקבע את מושבו בירושלים. בירושלים למד שנים אחדות היסטוריה ופילוסופיה באוניברסיטה העברית וקיים את עצמו ואת אשתו בעבודות בניין.

היה מפעילי התנועה הרביזיוניסטית והארגון הצבאי הלאומי ולאחר הפילוג בארגון בשנת 1940 היה מראשוני פעיליה של מחתרת לח"י. בזכות השכלתו הרחבה, ידיעת שפות רבות וקסם אישי מילא תפקידים מרכזיים בתחום המדיני וההסברתי של המחתרת החדשה.

בראשית 1941 יצא בשליחות אירגונו לסוריה הנתונה לשלטון משטר וישי הצרפתי, ושם קיים שיחות עם אוטו פון הנטיג הנציג הגרמני בהתאם למדיניות לח"י באותו זמן להידבר עם האיטלקים והגרמנים לשיתוף פעולה במלחמה בהנחה שזה יביא להצלת יהודי אירופה וריכוזם הטריטוריאלי בארץ ישראל כמדינה יהודית. לשיחות לא היו תוצאות כי ביוני 1941 נכבשו סוריה ולבנון בידי מעצמות הברית. לאחר שגילוהו הבריטים הועבר לארץ, נכלא תחילה במחנה העצורים במזרע ואחר כך בכלא עכו.

באוקטובר 1941 הוגלה, עם 250 מחבריו העצורים, למחנה הגירוש של אסמרה, אריתריאה.

בי"ט בניסן תש"ו (20.4.1946) נפטר בבית-החולים מי הבר שבאריתריאה לאחר טיפול לא נאות במחלת האמבות. כל ימי שהותו בבית החולים שמר על הרגלו להקפיד על זקיפות קומה ואצילות ההליכות וכשקרבו ימיו למות ביקש מאת חבריו: "אם יקרה לי אשר יקרה, רצוני שתעלו עצמותי ארצה" ואולם ניתן למלא משאלה זו רק לאחר שלוש וחצי שנים ואז הועבר מבית הקברות היהודי של אסמרה למנוחת-עולמים בירושלים. הניח אשה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה