תפריט נגישות

טוראי חיים דרעי דרורי ז"ל

חיים דרעי
בן 18 בנפלו
בן עליזה ויעקב
נולד בירושלים
בתר"צ, 1930
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל
נפל בקרב
בכ"ה בניסן תש"ח, 4/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: משלט המנזר הרוסי
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 18, שורה: 08, קבר: 02.

קורות חיים

בן יעקב ועליזה. נולד בשנת תר"ץ 1930 בירושלים, בן העיר העתיקה. נקרא בשם "חיים" לזכר אחיו מאיר, שנפטר ממחלה בגיל שנתיים. גדל במשפחה ציונית דתית. אחיו ואחיותיו התנדבו לצבא הבריטי לבריגדה היהודית, להגנה ולפלמ"ח. אחיותיו סייעו למגינים ברובע היהודי. בגיל חמש החל חיים לימודים בתלמוד תורה של הספרדים ולמד בישיבה, במקביל למד מכונאות, נגרות וכן אנגלית בביה"ס "ברליץ". בזמן שלמד עזר חיים לתלמידים שהתקשו בלימודיהם ועודד אותם. הוא תמיד הביע שאיפה להשלים את השכלתו וללמוד הוראה כאשר תסתיים המלחמה.

חיים היה נער שובה לב והיה למושא הערצה של נערי הרובע היהודי, אשר כינוהו "שחקן קולנוע". היה ידוע בחיבתו לספורט והצטיין במיוחד בקפיצה לגובה ובכדורגל. היה בחור גבוה, זריז ושוקק חיים.

את שירותו הלאומי מילא תחילה כנוטר במשטרת היישובים. ידוע כי היה קלע מצטיין ב"לואיס"- נשק ארוך קנה. בהמשך נשלח בשיירת "נבי דניאל" לגוש עציון כמכונאי, וצורף לפלמ"ח כלוחם וכמפעיל בראונינג. הוא גילה אומץ לב רב וקור רוח מופלא. לא פעם נפגע, החלים וחזר ליחידתו לשירות מלא.

כשלושה חודשים לפני נפילתו נפצע בברכו מכדור ועבר ניתוח. למרות פציעתו ביקש לחזור ליחידתו.



נפל ביום כ"ה בניסן תש"ח (4.5.1948) מפגז שפגע באוהל המשלט הרוסי, מקום בו התרכזה מחלקתו להתקפת-נגד על המנזר. בהפגזה זו נהרגו 12 לוחמים ממגיני הגוש.

בכ"ה במרחשון תש"י (17.11.1949) הועבר עם שאר חללי הגוש למנוחת-עולמים להר-הרצל בירושלים.

האב יעקב לא התאושש מנפילת בנו וכעבור כ- 6 שנים, בגיל 54, הלך לעולמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה