תפריט נגישות

אלון ורבר ז"ל

אלון ורבר
בן 26 במותו
בן מירטה ודן
נולד בכ"ה בשבט תשנ"ז, 2/2/1997
התגורר ברעננה
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום אירוע: רעים, שדות הקיבוץ - פסטיבל "נובה"
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: רעננה - כפר נחמן
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

אלון, בן מירטה ודני, נולד ביום כ"ה בשבט תשנ"ז (02.02.1997) באשקלון. ילד שני במשפחה, אח לתום ולליאן.

בהיותו בן חודש עברה המשפחה מאשקלון לבודפשט, בירת הונגריה, במסגרת עבודתו של אביו, ושם גדל והתחנך עד כיתה ג'. למד בבית ספר בינלאומי שבו השפה העיקרית אנגלית, ומלבד זאת למד הונגרית וקריאה בעברית.

בהיותו בן שמונה חזרה המשפחה ארצה וקבעה את ביתה ברעננה. אלון החל ללמוד בבית ספר "הדר", מכיתה ז' למד בחטיבת הביניים "אלון", ובכיתה י' עבר לתיכון "מור מטרו-ווסט" בעירו.

בילדותו נהנה מאוד מפעילות ספורטיבית ולמד לגלוש סקי. בייחוד אהב כדורגל ושיחק במתחם הספורטק ובמגרש של בית הספר.

בגיל שמונה-עשרה התגייס לצה"ל ושובץ בגדוד של חיל ההנדסה הקרבית. במסגרת הכשרתו עבר קורס חובשים.

לאחר השירות השתחרר וטס לטיול בהודו ובסרי לנקה. בשל מגפת וירוס הקורונה העולמית נאלץ לקצר את הטיול.

עוד לפני השירות הצבאי עבד במסעדת BBB בקניון "רננים" ברעננה, בשובו מהטיול המשיך שם והתקדם לתפקיד אחראי משמרת ואף לדרגת מנהל המקום. שמונה שנים עבד שם בסך הכול, עד מותו, והמסעדה הייתה כמו משפחתו השנייה. הוא הכיר היטב את הצוות ואת הלקוחות הקבועים. את הסועדים קיבל במאור פנים ובלחיצת יד, נהג כלפיהם באכפתיות ובחום ושוחח עימם.

בחופשות מהעבודה טייל. בשנת 2022 טייל באוסטרליה למשך כחודשיים. הוא נהנה בתקופות שבילה בחו"ל, שם וגם בארץ אהב לצאת למסיבות טבע.

משחק הכדורגל נותר תחביבו גם בבגרותו, ובין שלוש לארבע פעמים בשבוע שיחק במספר קבוצות חובבים באזור השרון. עקב באדיקות אחר שידורי משחקי כדורגל ואהד את הקבוצה האנגלית "צ'לסי".

טבע ובעלי חיים – במיוחד כלבים – היו אהובים עליו, וכך גם מוזיקה. שעות בילה במשחקי מחשב והתמודד מול שחקני מחשב מכל רחבי העולם.

כאדם חם, חברותי ומשפחתי, ידע להעניק חיבוק מנחם מעומק הלב והפיץ אור ואהבה לכל מי שפגש בו. בטוב לב, בחיוך, בצניעות ובפשטות שאפיינו אותו תמיד הייתה לו נכונות לעזור ולתת. למרות אופיו החברותי והחיבה לחוויות מיוחדות היה "אדם של בית". הוא המשיך לגור בבית הוריו גם בשנות העשרים לחייו, וכשהם גרו בחו"ל לתקופה ארוכה, שמר על הבית ועל הקשר עם האחים. "המרכז של המשפחה", תיארה אותו אימו. תמיד היה מוקף חברים, ולעיתים קרובות אירח אותם על גג הבית בארוחות "על האש".

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים מגדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים – ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מְבַלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל; ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות, אחרי שביצעו בהם פשעים חמורים; חטפו לרצועת עזה מאות אנשים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בטרם הצליחו כוחות הביטחון להשתלט על השטח.

בבוקר זה החלה מלחמה.

בערבו של היום הקודם להתקפה נסע אלון עם חבריו למסיבת הטבע "נובה" בשדות קיבוץ רעים כדי לרקוד וליהנות. כשהמחבלים הגיעו לשטח המסיבה, החלו לירות לעבר אלפי המשתתפים. אלון עוד הספיק להרגיע את חברתה של אחותו שהייתה במקום, אך המחבלים הגיעו גם אליו, והוא ורוב החברים שהיו עימו נטבחו. רק כעבור חמישה ימים זוהתה גופתו. אחד מחבריו הקרובים, שהיה איתו בזמן המנוסה, נחטף לעזה ונרצח בשבי.

המחבלים רצחו למעלה מ-380 ממשתתפי המסיבה.

אלון ורבר נרצח בידי מחבלים בפסטיבל "נובה" בשדות קיבוץ רעים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023). בן עשרים ושש בהירצחו. הובא למנוחות בבית העלמין "כפר נחמן" ברעננה. הותיר הורים, אח ואחות.

כתבה אימו: "אלון שלנו, הילד היפה, מלא אור ושמחה, אהב לרקוד ואהב את החיים. מלא בחברים המספרים על כמה היה החוסן הטוב והאהוב של כולם. עם הומור מיוחד וידע עצום בכדורגל. אוהד נאמן של 'צ'לסי'. אוהב כלבים שלמד לאהוב גם חתולים בזכות אחותו. עדיין קשה לעכל שאתה לא איתנו עוד. אוהבת ומתגעגעת מלא".

כתבה אחותו ליאן: "אחי היקר, תראה כמה אושר ואור הכנסת לחיים של כולנו ... תודה לך על עשרים ושלוש שנים של צחוק, אהבה, כעס. לימדת אותי מה זה חופש ... עשרים ושלוש שנים שאנחנו שומרים אחד על השנייה, שאנחנו אחד ליד השנייה צועדים במסלול החיים יד ביד, כל אחד בדרך שלו. סליחה שלא הייתי שם לעזור, להכווין, להציל ... במותו ציווה לנו חיים של צחוק, אהבה, חיוכים ושמחה. נמשיך בדרך שלך, אלון, נדאג לצבוע את העולם האפור הזה בצבעים שלך. תודה אלון, פשוט תודה".

בתחילת פברואר 2024, יום ההולדת הראשון שלו לאחר הירצחו, ארגנו חבריו טורניר כדורגל לזכרו בספורטק העירוני ברעננה, ובו השתתפו חבריו, שחקנים מהקבוצות שבהן שיחק במהלך השנים ואף שחקני עבר ישראלים של קבוצת "צ'לסי". טורניר זה מתוכנן להתקיים מדי שנה.

קבוצת "צ'לסי" הזכירה את דבר הירצחו באחת החוברות שהוציאה לאור, ותמונה גדולה שלו נתלתה במסעדת BBB שבה עבד.

המשפחה הציבה גלעד זמני לזכרו במקום הירצחו בשדות קיבוץ רעים, ומתכננת להקים גלעד קבוע.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה