תפריט נגישות

רפ"ק גבריאל גבי בוטנרו ז"ל

גבריאל בוטנרו
בן 45 בנפלו
בן אתי ולזר
נולד ברומניה
בג' בתמוז תשכ"ח, 29/6/1968
נפל בכ"א באב תשע"ג, 28/7/2013
מקום קבורה: רעננה - חלקה צבאית

קורות חיים

בן אתי ולזר. גבריאל (גבי) נולד ברומניה, בעיר בוטושן בצפון המדינה, ביום ג' בתמוז תשכ"ח (29.6.1968). אח צעיר של עדי.

המשפחה עלתה לישראל ב-1974, כשגבי היה בן שש. אחרי שהות קצרה במרכז קליטה באור עקיבא עברה המשפחה לירושלים, שם גבי גדל. הוא למד בבית הספר היסודי "יד המורה", המשיך לחטיבת ביניים ברמות אשכול ולתיכון "רנה קסין".

גבי בלט כתלמיד טוב, חריף ומוכשר, נמרץ וחברותי. מעבר ללימודים הוא היה חניך בתנועת הצופים. כן שיחק כדורסל בנבחרת בית ספרו ואף בקבוצת הפועל ירושלים.

גבי גם בלט כשובב רב פעלים, סיפרו בני המשפחה. כך למשל, אחרי עלייתם לישראל ההורים התקשו עם העברית ואילו גבי קלט מהר מאוד את השפה, על כן הם ביקשו ממנו שיקריא להם מדי יום את החומר היומי שלמד. במשך ימים גבי הקריא להם את אותו דף, עד שאחיו הסביר להם איך גבי "עבד עליהם"... ועוד – גבי, לבקשתו, נשלח ללמוד נגינה בגיטרה, אך עד מהרה הבין שזה לא בשבילו והעביר את הזמן במשחק כדורגל, כשלהוריו סיפר שהוא בשיעור נגינה.

בתום לימודיו התיכוניים התגייס גבי לצה"ל. הוא שובץ לחיל הנדסה, אך סירב ודרש להיות לוחם בגולני, כמו אחיו. אחרי התעקשות רבה מצידו הוא נשלח לחטיבת גבעתי ושירת שירות מלא כלוחם וכחובש. בין היתר שירת תקופה ארוכה בלבנון. גבי סיים שירות סדיר בדרגת סמל.

בתום שירותו הסדיר נסע גבי ללמוד רפואה כללית בהונגריה, תחום בו בחר בעקבות שירותו כחובש. הוא למד תחילה בעיר סגד ובהמשך בבירה בודפשט. במהלך לימודיו הכיר את איטה, שלמדה רפואת שיניים. השניים נישאו בשנת לימודיהם האחרונה, ובסיום לימודיהם שבו שני הרופאים לישראל.

עם חזרתם לישראל בני הזוג התיישבו ברעננה. גבי התמחה בכירורגיה כללית בבית חולים "מאיר" בכפר סבא, שם גם הדריך סטודנטים והצליח מאוד בתפקידו זה, כפי שמעידות תעודות ההערכה שקיבל מהתלמידים ומעמיתיו המרצים. אחרי ההתמחות עבד כרופא מומחה בבית חולים "כרמל" בחיפה.

בתחילת 1996 נולדה תומר, הבת הבכורה של איטה וגבי. עמית נולדה במחצית שנת 2000. גבי התגלה כאב מדהים, מסור לבנותיו, תומך ומסייע להן בלימודים ככל שביקשו. בין האב לבנותיו התפתחו יחסים נהדרים. גבי בישל לכולם מטעמים, דאג לכל צרכיהם, הירבה לקחת את בנותיו לטיולים בארץ, ברגל ברכב ובאופניים, ובטיולים היה הוא המדריך שהעביר להן את סיפורי ההיסטוריה והמורשת, הטבע והגיאוגרפיה, בכל אתר ואתר.

גבי היה איש חם ולבבי, אשר מעבר לחיי המשפחה, העבודה והחברה אהב מאוד את הצבא, הקפיד להגיע לכל שירות מילואים והתנדב לשרת כרופא במבצעים מיוחדים, לא פעם ביחידה המוטסת (669).

אחרי כמה שנות עבודה כרופא בבית חולים החליט גבי להצטרף למשטרה. בחודש נובמבר 2009 התגייס ד"ר גבי בוטנרו למשטרת ישראל. "גבי תמיד שאף להיות קרוב לחיילים, נכון בכל רגע ורגע להגיש עזרה, תוך סיכון עצמי תמידי. הוא היה מאוד נחוש והחלטי כאשר עזב את בית החולים ובחר להצטרף ליחידה".

בארבע השנים הבאות גבי שירת במשמר הגבול כרופא הימ"מ (יחידה מיוחדת למלחמה בטרור), בדרגת רב-פקד. בתפקידו הוא ליווה לוחמים בפעילויות מבצעיות ובטיפולים שוטפים, זכה להערכה ולהוקרה רבה ונהנה מאוד משירותו ומתרומתו ליחידה.

גבי נפל בעת מילוי תפקידו ביום כ"א באב תשע"ג (28.7.2013). יום לפני כן הוא השתתף בפעילות מבצעית שבסופה חש ברע, נבדק בבית חולים ושוחרר לביתו ללא ממצאים. בלילה נפטר גבי מדום לב.

גבי היה בן ארבעים וחמש בנפלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי ברעננה. הותיר שתי בנות, אם ואח.

"גבי היה איש משכמו ומעלה", ספדו בהלוויה בכירי משטרת ישראל.

מפקד הימ"מ נפרד מגבי: "השארת אחריך דור קרבי ולוחם של פרמדיקים וחובשים, אשר אותם חינכת והכשרת. נוח על משכבך בשלום. בשם הקצינים, הלוחמים וכל אנשי היחידה – נפרד ממך בהצדעה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה