תפריט נגישות

אורי פליקס ז"ל

אורי פליקס
בן 25 במותו
בן אנה וסלומון
נולד בירושלים
בכ"ד בסיון תשל"ו, 22/6/1976
התגורר בגבעת זאב
חלל פעולת איבה
בכ"ו באדר תשס"ב, 9/3/2002
מקום אירוע: ירושלים - "מומנט", רחביה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - גבעת שאול
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

אורי, בן אנה וסלומון, נולד בירושלים בכ"ד בסיוון תשל"ו (22.06.1976). אחיה של אריאלה. הוא גדל והתחנך בירושלים, למד בבית הספר "סליגסברג" שבשכונת ארמון הנציב.

את שירותו הצבאי עשה אורי במשטרה הצבאית. אחרי השירות למד במכללה למינהל בירושלים, בחוג לשמאות מקרקעין. הוא התגורר בגבעת זאב, ולמחייתו שימש כמאבטח ואחראי משמרת בבית משפט השלום בירושלים.

אורי היה גבר מרשים, יפה תואר הנישא לגובה שני מטרים. הוא נודע כאוהב חיים, מצויד תמיד במפוחית עליה שמר מכל משמר ועמה אהב להמציא שירים. היה חובב מוזיקה פופולארית של שנות השבעים – אותה אהב לשמוע בקולי קולות במכונית ההונדה האהובה עליו. אדם שאהב וידע "לעשות שמח" סביבו. בבית המשפט היה דמות "שאי אפשר להתעלם ממנה בכניסה", וכשלא עבד שיחק כדורסל בנבחרת בתי המשפט.

אורי היה מאורס לדנית דגן, אותה הכיר בעת שירותו הצבאי. השניים תכננו להתחתן בחודש מאי 2002, ודנית אמורה הייתה לעבור מרמת אביב לירושלים. את הימים היה אורי מעביר בלימודיו ובעבודה, ובסופי השבוע השניים היו יחד.

אורי היה פרפקציוניסט בכל שעשה, אך תמיד במידה כזו ששמרה על קסמו האישי. בכל מקום אהבוהו וביקשו את קרבתו. בבית המשפט היה שש לעזור ולהחליף אנשים במשמרות, וכולם ידעו כי משמרת עמו תלווה בנעימים, בצחוקים ובמטעמים. אורי היה אדם אופטימי מטבעו, חי את הרגע. כששאלוהו, למשל, לדעתו על המצב במדינה, אם אינו מפחד, היה משיב: "תסתכלו עלי, גדול כמוני, אף מחבל לא יהרוג אותי". על אורי נאמר שהיה משכמו ומעלה במלוא מובן המילה, אישיות ממדרגה ראשונה ובעל נוכחות שאין להחמיצה.

במוצאי שבת כ"ו באדר תשס"ב (09.03.2002), בשעה 22:30, פוצץ את עצמו מחבל-מתאבד פלסטינאי בקפה "מומנט" שבפינת הרחובות בן-מיימון ועזה בשכונת רחביה בירושלים. הקפה המה אדם, כשישים אנשים נפגעו ו- 11 נרצחו, בהם אורי. הוא בילה בבית הקפה עם חברתו דנית, שגם היא נרצחה באירוע. שניהם היו בני בית במקום, ובעבר חגגו שם לאורי בערב סגור את יום הולדתו.

בן 26 היה במותו. אורי הותיר הורים ואחות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים. אורי נטמן ולצדו ארוסתו דנית. אף שמושבה היה ברמת אביב, ידעו המשפחות כי כך היו מבקשים השניים, להיטמן זה בצד זו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה