תפריט נגישות

יעקב בולדה ז"ל

יעקב בולדה
בן 20 בנפלו
בן סופיה וגרשם
נולד בשוויץ
בכ"ט בכסלו תרפ"ט, 12/12/1928
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל הגדוד הרביעי - "הפורצים", חיל השריון ר"מ 4 א' חט' 7
נפל בקרב
בי"ד בניסן תש"ח, 23/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: נבי סמואל
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: קיבוץ קרית ענבים

קורות חיים

בולדה יעקב בן גרשם וסופיה. נולד ב-12.12.1928 בבאזל, שוייץ, בימי שהות הוריו, מותיקי הישוב, בחוץ-לארץ. אמו מבית הציונים הראשונים בבאזל. בן שלושה חדשים היה כשהגיע ארצה. סבו היה ממיסדי תל-אביב. אביו שירת בגדוד העברי במלחמת-העולם הראשונה.

יעקב למד תחילה בבית-הספר העממי בגדרה והמשיך אחר-כך בבית-ספר תיכון. היה חבר ה"מכבי הצעיר" ובמסגרת הגרעין ההתישבותי הלך עם חבריו להכשרה בשפיים. חיי קיבוץ היו משאת-נפשו, אולם עם תחילת המאורעות הצטרף לפלמ"ח, בו שירת כחובש פלוגתי בחטיבת הנגב לאחר שסיים קורס לחובשים. למד יומם ולילה כדי להתמחות בהגשת עזרה לחבריו. חבריו בפלמ"ח ידעו שמסרו את גורלם בידיים נאמנות ומוכנות - והוא לא יאכזבם

בתפקיד זה ליוה שיירות לקיבוצים בנגב: נירים, גבר-עם, יד-מרדכי וכו'. משם הועבר לחזית ירושלים. הצטיין בכל הפעולות במסירותו לכל פצוע ולא ידע לאות. בקרבות רבים השתתף והעביר את הפצועים לעורף ואילו הוא תמיד "פורץ" לקו הראשון. סיסמתו היתה:"המולדת קודמת לכל.

מהנגב נשלח בתפקיד מיוחד לחזית ירושלים ושם נפל בקרב ליד נבי-סמואל בי"ד בניסן תש"ח (23.4.1948). מילא תפקידו עד הרגע האחרון. נקבר בקרית-ענבים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה