תפריט נגישות

רב"ט דוד בביאן ז"ל

דוד בביאן
בן 20 בנפלו
בן דליה ושלמה
נולד בירושלים
בי"ח בחשוון תשכ"ג, 15/11/1962
התגורר בירושלים
התגייס ב-1981
שרת בחיל האויר אגד נ"מ צפון
נפל בקרב
בי"ב באב תשמ"ב, 1/8/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: ביירות
באזור לבנון
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 21, שורה: 8, קבר: 2.
הותיר: הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

בן דליה ושלמה, נולד ביום י"ח בחשוון תשכ"ג (15.11.1962) בירושלים. דוד התחיל את לימודיו בבית-הספר היסודי הממלכתי-דתי "מוריה", וסיים אותם בהצלחה. הוא המשיך ללמוד בבית-הספר התיכוני-תורני "קריית נוער", בבית וגן, במגמת דפוס ואמנות. לפני גיוסו לצה"ל עבד דוד בבית-החולים "הדסה" בעין כרם.

כשגויס, בראשית שנת 1981, הוצב דוד לשרת בחיל-האוויר. הוא היה חייל אחראי ודייקן. במכתב תנחומים, ששלח מפקד היחידה אל המשפחה, הוא מתאר את דוד במלים אלו: "הערכנו וכיבדנו את בנכם על האחריות והמסירות שגילה, על הדייקנות שבה פעל ועל היוזמה שלקח בכל מיני מצבים. הוא דאג לנעשה בצוות שלו, והשרה ביטחון ושקט סביבו. החיוך התמים היה נסוך תמיד על פניו וחוש ההומור המיוחד שלו העלה את המורל לכל מי שהיה במחיצתו. דוד ידע למצוא את שביל הזהב בין הקפדה על שמירת המצוות ובין חובותיו כחייל. והוא היה לוחם אמיץ, עשוי בלא חת".

במשך כל התקופה ששירת בלבנון, במלחמת שלום הגליל, הגיע דוד מדי פעם לביתו לחופשות, אך מעולם לא שיתף את בני משפחתו בחוויות הקשות של המלחמה. הוא הרבה לטלפן למשפחתו ולהרגיע את ההורים, כתב גלויות ומסר פריסות שלום בכל הזדמנות שהייתה לו.

בקרב לכיבוש שדה התעופה של ביירות, נפגע הנגמ"ש שבו לחם דוד מפגיעה ישירה.

דוד נהרג בעת מילוי תפקידו, ביום י"ב באב תשמ"ב (1.8.1982), והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בהר הרצל בירושלים. הוא השאיר אחריו הורים, אחים ואחיות. בשנת 1984 נולד אח לדוד ושמו אחי-קם. משפחתו הקימה קרן מילגות על-שמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה