תפריט נגישות

רס''ן ד''ר שמחה-שלמה ביגר ז"ל

שמחה-שלמה ביגר
בן 64 בנפלו
בן אסתר ומשה
נולד בירושלים
בי"ח בתמוז תרס"ט, 7/7/1909
התגייס ב-אוגוסט 1948
שרת בחיל רפואה מקרפ"ר 57
נפל בעת שירותו
בד' בניסן תשל"ג, 6/4/1973
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 1, שורה: 11, קבר: 01.
הותיר: אשה וארבעה ילדים

קורות חיים

בן משה ואסתר. נולד ביום י"ח בתמוז תרס"ט (7.7.1909) בירושלים. בשנת 1914 היה רעב בירושלים והוא ומשפחתו- אבא, אמא, ושתי אחיות, עברו לשפלה. שם אמו ושתי אחיותיו היחידות נפטרו ממחלת הטיפוס. הילד שמחה חזר לירושלים וגדל במשפחתה הדודה (אחות אמו). הוא למד בתלמוד-תורה "עץ-חיים" בירושלים ואח"כ בבית-המדרש למורים של המזרחי בירושלים.

כשהגיעה בקשה מסיינה (עיר באיטליה) לבית המדרש בו למד שמחה, לשלוח בחור שיכול להיות חזן, שוחט, מוהל, ועוד... שמחה ביגר נבחר. שם בסיינה סיים את לימודי הרפואה בהצטיינות. לאחר שהוכתר בתואר ד"ר חזר לירושלים, נשא אישה והחל לעבוד בפרקטיקה פרטית.

בתחילת אוגוסט 1948, בעיצומה של מלחמת השחרור, התגייס לצה"ל ושירת בחיל הרפואה. הוא מילא תפקידים רבים, וביניהם מפקד יחידה פיקודית של חיל הרפואה ויו"ר ועדה רפואית. הוא מילא את כל תפקידיו במסירות ובהצלחה. הוא ידע לקשור קשרים אנושיים חמים עם כל אדם שבא עמו במגע. ביום ד' בניסן תשל"ג (6.4.1973), נפטר רס''ן שמחה-שלמה בעת שירותו והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות שעל הר-הרצל בירושלים. השאיר אישה וארבעה ילדים.

הבן הצעיר ביותר-יורם , שירת בתור רופא במשך 14 שנים בצבא. גם יורם וגם אביו הצטיינו בידיעת התנ"ך, ושניהם זכו בתואר חתן התנ"ך של צה"ל.





הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה