תפריט נגישות

טוראי פרופ' אנצו יוסף בונאבנטורה ז"ל

פרופ' אנצו יוסף בונאבנטורה
בן 57 בנפלו
בן אממה-פאנו וארנולדו-משה
נולד באיטליה
בתרנ"א, 1891
התגורר בירושלים
נפל בעת מילוי תפקידו
בד' בניסן תש"ח, 13/4/1948
מקום נפילה: ירושלים - שיירת "הדסה"
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - סנהדריה
הותיר: אב, אשה ושלושה בנים

קורות חיים

נולד ב-1891 בפיזה אשר באיטליה. ארבעים שנה ישב בפלורנץ, שבה כיהן כפרופסור לפסיכולוגיה. ביתו היה בית יהודי מסורתי וציוני, בצירוף מיטב תרבות ההשכלה המערבית. איש-מדע ער לרב-פעלים. למעלה משמונים הוא מספר ספריו וחיבוריו. רובם באיטלקית וכעשרים מהם בעברית ידועים מחקריו בפסיכולוגיה על בעיות הזמן והחלל, על הילדות והבגרות, הפסיכואנליזה וכו'. באותה תקופה כתב גם שני ספרים, האחד בפסיכולוגיה הילדות והתבגרות, בהדגשה מיוחדת של תהליכים שכליים גבוהים (1930), והספר השני היה מוקד לפזיכואנליזה לאסכולותיה השונות של פרויד, יונג, אדלר וריברט, ולכך צירף רעיונות ביקרתיים מתוך ניתוח הנטיות האנוכיות וההידוניסטיות של הטבע האנושי ודרכי האנרגיה היוצרת באדם. שני ספרים אלה שנכתבו איטלקית, כיתר ספריו, תורגמו לספרדית, הראשון על-ידי אשתו של המנוח. ערך מחקרים על ההבדלים האינדוידואלים והתכונות האישיות, וביחוד נודע בעבודותיו בשדה ההדרכה החינוכית האישיות, וביחוד נודע בעבודותיו בשדה ההדרכה החינוכית והמקצועית שהרבה לעסוק בהן עוד היותו באיטליה ואח -כך בארץ-ישראל (בתפקידו כיועצה המדעי של התחנה להדרכה מקצועית על-יד מרכז ברנדייס מיסודה של "הדסה").

משנת 1939 בארץ. עמד בראש הקדרה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית. שימש מורה לפסיכולוגיה בבית-המדרש למורים של "המזרחי" בירושלים, יושב ראש המרכז להתיעצות מקצועית שליד הועד הלאומי, יושב ראש הועדה למונח פסיכולוגה של ועד הלשון. הרביץ תורה ודעת בקיבוצים וישובים שונים בכפר ובעיר. נודע בעבודותיו בשדה ההדרכה החינוכית והמקצועית שהרבה לעסוק בהן עוד בהיותו באיטליה ואחר-כך בארץ-ישראל (בתפקידו כיועצה המדעי של התחנה להדרכה מקצועית על-ידי מרכז ברנדייס מיסודה של "הדסה"). נודע במחקרו המשוה שערך בין ילדי העדות השונות בארץ.

כבעל דרגה צבאית לשעבר (סרן בחיל-התותחנים האיטלקי במלחמת-העולם הראשונה) נחלץ מיד להגנת בניני האוניברסיטה ובדרכו האחרונה אליה נפל ביד מרצחים ב-13.4.1948. נקבר בבית-הקברות בסנהדריה בירושלים. הניח אחריו אב ישיש בפלורנץ, אשה ו-3 בנים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה