תפריט נגישות

סמ"ר יהונתן יעקב איינהורן ז"ל

הנצחה לזכרו של יהונתן במושב גמזו

פינה יומית בארץ ישראל / אביתר ליכטמן - יולי 2021

הנצחה לזכרו של יהונתן איינהורן

קשת יהונתן לא נשוג אחור
ביום ראשון, הגיעו דוד ורויטל איינהורן, ההורים של יהונתן, לפגוש אותו בחיפה. הימים היו ימי מלחמת לבנון השנייה, ממש השבוע לפני 15 שנים, ויהונתן יצא לחופשה קצרה מהחזית.
וכשאני אומר "החזית" הכוונה לקרב העקוב מדם בבינת ג'בל, שם הוא ניצל בנס, כאשר רסיסים פגעו במכשיר הפלאפון שלו, שספג את הפגיעה במקומו.
כשהוריו פגשו אותו, הם הביאו איתם משקפיים חדשים עבור יהונתן, במקום אלו שנהרסו כמה שעות לפני כן באש הקרב. כשנפרד מהם, אמר להם "אבא ואמא, תהיו חזקים!".
הם לא ידעו, אבל הוא כנראה כבר הרגיש, את סערת הקרב שתתחולל בעוד כמה שעות בכפר עייתא א שעב, במהלכו ייכנס יחד עם גדוד 101 של הצנחנים כאשר הוא משמש כנווט החוד, אל קרב נגד מחבלי חזבאללה, במהלכו ייפול גם הוא מאש האויב, בהגנתו על עם ישראל.
במושב בו התגורר יהונתן שאהב את ארץ ישראל בכל מאודו, מושב גמזו, הוחלט להנציח את זכרו בשני מיזמים: בתוך המושב הוקם גן שבתוכו נמצאים שבעת המינים שנשתבחה בהם ארץ ישראל, וגם ארבעת המינים אותם נוטלים בחג הסוכות.
בסמוך למושב, בנופי ילדותו ונעוריו של יהונתן, בתל גמזו, שעליו ישבה העיר המקראית גמזו, הוקמו "מעלות יהונתן" אשר עולים אל ראש התל, שם תוכלו לשבת במצפה המוצל ולהנות מנופי עמק איילון ויער בן שמן שיהונתן אהב כ"כ, ובכך להמשיך את רוח אהבתו וחיבורו לארץ.
איך מגיעים? הגן בתוך מושב גמזו נמצא ברחוב הגפן 113 וניתן להגיע אליו בכל עת. אל תל גמזו: waze: "תל גמזו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה