תפריט נגישות

סמל יואב אילון ז"ל

קורות חיים מתוך ספר יזכור


בן רות ויעקב, נולד ביום ב' באדר ב' תשכ"ב (8.3.1962) בחולון. בשנות ילדותו הראשונות גרה משפחתו של יואב בחולון, ואחר כך עברה לגור בבאר שבע. בעיר זו למד יואב בגן הילדים ובבית ספר יסודי עד כיתה ד'. בהיותו כבן עשר, עברה משפחתו לירושלים ויואב סיים את לימודיו בבית הספר היסודי "סטון" שבקריית היובל. הוא המשיך וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון "'אורט נביאים".
יואב אהב מאוד להשתתף בפעילויות ספורט ובתחרויות עירוניות באתלטיקה קלה, והשיג הישגים נאים בריצה למרחקים קצרים ובקפיצה לגובה, בקיץ תשל"ו נבחר יואב להשתתף בקורס ארצי לספורטאים מצטיינים, שהתקיים בבית הספר החקלאי בפרדס חנה. בסיום כיתה י"א הוא גם השתתף בקורס גדנ"ע צלילה, וכך לא פסח גם על חוויות הים.
יואב רצה להתנדב לקומנדו הימי, וכשלא התקבל ליחידה זאת התנדב ליחידה מובחרת של חיל הצנחנים. הוא עבר את כל מסלול האימונים המפרך, כדי להכשיר את עצמו להיות לוחם מעולה. "יואב התבלט בכוח הסבל שלו, בעזרתו לחברי הצוות ובשאיפה התמידית להתמודד מול אתגרים ולהצליח". - כך תיאר אותו מפקדו, במכתב ששלח להורים לאחר מותו.
במהלך הקרבות במלחמת שלום הגליל, נפל יואב בקרב שהתנהל בשכונת אל עוזאי שבפאתי העיר ביירות, ביום ט"ו באב תשמ"ב (4.8.1982) והובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי שבהר הרצל בירושלים. הוא השאיר אחריו הורים, שני אחים - גיורא וגדעון ואחות - יעל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה