תפריט נגישות

סמל אורי אבישר ז"ל

דברים לזכרו - אבא


בני אורי

למי אבכה וכף אכה ובבכי מר אילל עיני עיני יורדה מים על שברי הגדול בנפול בני יקירי אורי מאור עיני על מזבח המולדת. בהקריבו את נשמתו על היקר לו ולעם ישראל.
אורי הבן היקר שנפל בקרב פנים אל פנים בטנקים בגזרה המרכזית בסיני ביום 14.10.1973 במלאת לו עשרים שנה. אורי יקירי נולד בירושלים לאמו שושנה ולאביו נתן לבית אבישר בירושלים ביום 15.10.1953 אח לאחיו הגדולים ממנו יוסי עוזי ויחיעם שיבדלו לחיים טובים.
את חנוכו היסודי והתיכון קבל בגמנסיה העברית בירושלים, סיים 12 שנות לימוד במגמה ריאלית.
אורי יקירי גדל על ברכי העבודה וידע להעריך נכונה את קשי החיים בכל חופשת קייץ היה עובד אתי ועוזר לבית כך עשו גם אחיו היקרים אבל הוא קורץ מחומר אחר. אהב את העבודה ובעיקר את הקשה שבעבודה כשעבד אתי היה משתדל להקל מעלי את העבודה הקשה ולעשותה הוא.
בגיל 10 בהיותו בכיתה ו' בעממי הפך להיות צופה בין הגורים של שבט מצדה. בעת ובעונה אחת הצטרף לשירות תזמורת הנער שליד עירית-ירושלים ונגן בה במשך שמונה שנים.
עם התגייסותו לצה"ל רצינו אנו הוריו שילך לתזמורת צה"ל אך הוא סרב. ואמר שהוא ילך בדרכי אחיו הבוגרים ממנו ויתגייס לצה"ל לפלוגה קרבית אם לא לגולני הוא רוצה ללכת לשריון, כך עשה.
עם גמר הלימודים קיבל דחייה ממועד אוגוסט למועד פברואר ובתקופה זו עבד אתי בסו"ב בעבודה קשה במוזאיקה והיה חביב על כל העובדים שבאו אתו במגע.
הוא כבד כל אדם באשר הוא אדם, היה משתדל לעזור לכל אחד כפי יכולתו. אורי היה עניו מאוד ותמיד אהב להתבדח עם אבא ואמא במשחק השש-בש. תמיד נצח ושמח שהוא מנצח אותנו לא שאנו ניסינו להפסיד אלא ממש הוא שיחק יפה. עם התגיסותו לצה"ל פנה לשריון ועבר קורס מכי"ם, אחר נפגעה בריאותו בהיותו בסיני סבל מהכליות וכתוצאה מכך הועבר לעורף. הוא הדריך בג'וליס בביה"ס לשריון ובערב יום הכיפורים עם גמר שבוע סדרת חינוך נקרא ע"י הטלפון מהבית ומאז לא ראינו אותו יותר. את מכתביו האחרונים כתב עם עוד חבר על גלויה אחת גם בזה התחלק עם חבריו בשריון. עם נפילתו אבד לנו בן יקר שתמך ועזר בבית בכל. בכל חופשה קצרה השתדל להגיע הביתה. וכשפנינו אליו למה אתה מקשה עליך להגיע לזמן כה קצר. היה עונה לא מגיע לכם שאני אבוא לראות אותכם ולאכול ארוחה חמה וטעימה בבית. וכל שעה שאני נמצא בחברתכם נעים לי וגם לכם.
כל הכאב העצור עמנו אנו נושאים אותו בליבנו.
אין נחומים ואין פשרות דוד המלך אמר על בנו אבשלום מי יתן מותי אני תחתיך בני אמרה זו, מתאימה לנו באמת ואומר גם זאת שאורי בני היה בן לעמו בחייו הקצרים ובן לאמו במותו ובהיפרדו מעמנו לתמיד אורי, אורי, יקיר ומחמד עיני תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים ובגמר המלחמה ובבוא השלום נמצא נחומים.

אביך

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה