תפריט נגישות

בועז אלוף אכלופי ז"ל

בועז אלוף
בן 54 במותו
בן שולמית וזכריה
נולד בירושלים
בי"ח באדר ב' תש"ח, 29/3/1948
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בח' בתמוז תשס"ב, 18/6/2002
מקום אירוע: ירושלים - צומת פת, גילה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר המנוחות
הותיר: אם, אישה וחמישה ילדים, אחות ואח

קורות חיים

בועז, בן שולמית וזכריה, נולד בירושלים בי"ח באדר ב' תש"ח (29.03.1948). בן זקונים במשפחתו, אחיהם של כוכבה ואודי. גדל והתחנך בירושלים, בשכונת "בית ישראל". למד בבית הספר "תחכמוני" ובתיכון "בית חינוך".

בתום לימודי התיכון בועז התגייס לצה"ל ושירת בחיל האוויר בתור מכונאי. לאחר שירותו הצבאי, פנה ללימודי מחשבים במכללת "הדסה" בירושלים. עם סיומם הוסמך כהנדסאי מחשבים, והחל לעבוד בבנק "טפחות" במרכז העיר, מקום עבודה בו התמיד עד יומו האחרון.

בטיול בליל ירח בירושלים, מיד לאחר מלחמת יום הכיפורים, הכיר בועז את גילה לבית גיברלטר. השניים יצאו יחד כמה שנים, טיילו בארץ ובעולם – בפרט בארצות הברית – ובשנת 1980 נישאו והקימו בית בירושלים.

בשנים הבאות נולדו ילדיהם של גילה ובועז: יפעת, אורי, תמר, ברק ורות. בועז היה בן, בעל ואב מסור. מדי יום היה משכים להתפלל, ובשובו מכין עם רעייתו את הילדים לבית הספר ורק אז יוצא לעבודתו.

בועז כיבד כל אדם באשר הוא. מעולם לא כפה את דעתו על איש, גם כאשר לא הסכים אתו. הוא הקים קרנות סיוע וגמ"חים (גמילות חסדים) לנזקקים, או לאנשים שהיו צריכים הלוואה. אהב מאוד את ארץ ישראל ואת אנשיה. אהב לטייל, לבד ועם חברים, ובכל הזדמנות לקח את משפחתו להכיר את המקומות בארץ, גם את הנידחים והפחות מוכרים.

ביום שלישי בבוקר, ח' בתמוז תשס"ב (18.06.2002), פוצץ מחבל-מתאבד את מטען הנפץ שנשא באוטובוס אגד בקו 32א, שעבר בצומת פת בדרכו משכונת גילה למרכז ירושלים. עשרות אנשים נפגעו. 19 בני אדם נרצחו בפיגוע, בהם בועז שהיה בדרכו לעבודה.

בן 54 במותו. בועז הותיר אישה, שלוש בנות, שני בנים, אם, אח ואחות. הובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

במלאת שנה למות בועז כתבה אשתו, גילה: "... שנים-עשר חודשים חלפו עברו, חודשים של געגועים, של חסרון אב אוהב ובעל אוהב. החסרון הוא בעזרה בלימודים לילדיו, בהקשבה, בנתינה ובדו-שיח. הימים, לא כתמול שלשום. בכל שיחה או מעשה של יום-יום בבית אנו מדברים עם בועז ז"ל, שואלים ומתייעצים אתו, ומחכים לתשובה, אך אין... הוא עימנו כל הזמן, במעשים, במחשבות ובתפילה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה