תפריט נגישות

אסף אביטן ז"ל

אסף אביטן
בן 15 במותו
בן מרי ואברהם
נולד בירושלים
בי' בתשרי תשמ"ז, 13/10/1986
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בי"ז בכסלו תשס"ב, 1/12/2001
מקום אירוע: ירושלים - בן יהודה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - גבעת שאול
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

אסף, בן מרי ואברהם, נולד בירושלים, בבית החולים "הדסה" בעין כרם, בי' בתשרי תשמ"ז (13.10.1986), אח צעיר לאפרת ולאלי. גדל והתחנך בירושלים, בפסגת זאב. למד בבית הספר "מרדכי איש שלום" בפסגת זאב מערב, בחטיבת הביניים "רנה קאסן" ובתיכון "אורט", במגמת אדריכלות.

אסף היה ילד אהוב, פעיל ומוכשר בתחומים רבים, יפה תואר ומבריק. היה חובב מוזיקה, שלוש שנים למד לנגן באורגן וניגן במסיבות בית הספר היסודי. גילה כשרון לציור, ולמד אצל הציירים צבי אלדר וכלב פוליטי. כן גילה כשרון למשחק, השתתף בחוג משחק "קטרון" ונטל חלק כשחקן, מפיק או תסריטאי בסרטים בבית ספרו.

אסף היה חניך פעיל בתנועת הצופים, למד בחוג לג'ודו וכן אהב לשחק בכדורסל ובכדורגל עם חבריו, במפגשיהם הקבועים בחצר בית הספר. מגיל צעיר שלט ברזי המחשב, למד קורסי "פסקל" ו"ויז'ואל בייסיק" וזכה להיקרא "פריק מחשבים" ולהיות כתובת לתיקון תקלות במחשבי חבריו.

בהגיעו לגיל 13, בנוסף לאירוע בר המצווה החגיגי, נהנה אסף ממתנה מיחדת מהוריו - יחד איתם הוא נסע לטיול מחוף אל חוף בארצות הברית, בקבוצת נערים ונערות בני ובנות מצווה והוריהם.

אסף היה מאותם כוכבים מזהירים שבכל אשר ידם נגעה אך אור ורינה קרנו מהם. הבנות היו מאוהבות בו כולן והבנים ביקשו את קרבתו. הוא ייצג את חטיבת הביניים בה למד בפרויקט ארצי ליזמות ולשיווק בשם "תעשייה בונה עתיד", ובהמשך דרכו – סיים בהצטיינות את פרויקט "מיכא"ל", פרויקט ממלכתי למיצוי כשרונות אישיים למצוינות. אך עתידו של אסף נלקח ממנו לעולמים כעבור זמן קצר.

במוצאי שבת י"ז בכסלו תשס"ב (01.12.2001) ביקש אסף לחגוג עם כמה מחבריו לרגל יום ההולדת של שניים מהם. אחרי מפגש בשכונת פסגת זאב חגגו בתלפיות, ומשם המשיכו למרכז ירושלים. אחרי קניות ברחוב נחלת שבעה ישבו בקפה "ריף-רף", ובשעה 23:30 ירדו במורד מדרחוב בן-יהודה לכיוון הגלידריה "קצפת". בהיותם ליד החנות התפוצץ מטען חבלה אשר נשא על עצמו מחבל-מתאבד פלסטינאי שנכנס לקבוצת הנערים, ונצמד לאסף.

היה זה פיצוץ ראשון בסדרה מאורגנת של שלושה מטענים בערב אחד – שניים בצורת חגורות נפץ שנשאו המחבלים ואחד בצורת מכונית ממולכדת. בליל דמים זה נרצחו 11 צעירים ונפצעו מאות אנשים. בין החללים היו גם אסף וחברו גולן תורג'מן, שניהם בני פסגת זאב. הם נפגעו אנושות מרסיסים, ונפטרו זמן קצר לאחר מכן מפצעיהם.

אסף היה בן 15 במותו, הותיר הורים, אח ואחות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.

נסיבות מותם של אסף ושל חבריו הנערים סוקרו בעיתונים ובתקשורת בהרחבה. ביום 03.02.2002 נערך מפגש תמיכה והזדהות עם משפחות החללים ופצועי פיגוע מדרחוב ירושלים. במפגש סופרו עדויות אנשים מהפיגוע, והועלה זכר ההרוגים.

חודשיים אחרי מותו של אסף נערך ערב זיכרון בבית הספר "רנה קאסן" בו למד. בין הדוברים היה חברו הטוב, גיא רחמים: "אני זוכר ילד ביישן וסקרן בתחילת כיתה ז', שגדל והפך להיות הילד החכם והאהוב שכולם רוצים להיות סביבו ולקבל את עצתו. הילד שלא היה מפספס הזדמנות לרומם את מצב הרוח ולהצחיק את כולם…" בהמשך הערב הוקראו שירים שהתלמידים כתבו, והוקרן סרט שחברים ערכו לזכר אסף.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה