תפריט נגישות

סא"ל יהודה אדרי ז"ל

לזכרו של סא"ל יהודה אדרי

הספד, מאת האלוף עמוס מלכא, ראש אמ"ן

כריכת הספר לזכרו
אלבום תמונות

אדם מצטיין, מפקד מצטיין, קצין מודיעין מצטיין, איש מפשחה מצוין, מחנך דורות של קציני מודיעין ובעיקר לוחם להשגת מודיעין.
עשרים ושבע שנים היית איתנו, במגוון תפקידים ובמסלול התפתחות ייחודי כל אותן שנים עסקת במסירות בלתי רגילה במשימה השקטה אך התובענית ביותר השגת המידע.
משימה זו נעשית בשקט ובצנעה רבה והיום בלווייתך אולי נשפך מעט אור על עבודת הקדוש הזו, מחר אני תקווה כי נחזור אל מאחורי הקלעים ונמשיך לבצע משימה זו.
מטרות המידע מגוונות מאוד: חלקן כדי להבין את הלך המחשבה של הצד השני, חלקן כדי להבין את צעדיו הבאים, חלקן כדי לסייע בגיבוש מדיניות, אך מעל הכל אתה עסקת בהשגת מידע שנועד להתריע מפני פיגועים ורציחות.
הצטיינת במשימה זו! עסקת בה יומם וליל, בלי הפסקה, כדי שמפקדי צה"ל במרחב "עציון" יוכלו לבצע את משימתם, כדי שידעו על העומד להתרחש וכדי שתושבי ירושלים יוכלו לישון בשקט אתה עבדת ללא הפסקה, כל לילה טלפונים ממקורות המידע ומייד לאחר מכן אל מפקדי צה"ל ואל מערכת המודיעין.
זכור לי עד היום ביקור רמטכ"ל ביחידתך ובמהלכו נערכה שיחת קצינים עם הרמטכ"ל. באותה שיחה קיבלת ממקורותיך ידיעה על כך שעומד להתבצע ירי אמרת זאת ואכן חצי שעה לאחר מכן אירע הירי.
יהודה, חייהם של כל כך הרבה אזרחים וחיילים בישראל ניצלו בזכות המידע שהבאת אך לצערנו על אירוע טראגי אחד לא היה לך מידע מקדים האירוע בו נרצחת ע"י רוצח שפל שבגד באמונך.
למעשה היינו אמורים להיפגש בשבוע הבא בטקס מרגש של יחידתך ולא היום בלווייתך. יחידתך זכתה בצל"ש ראש אמ"ן על הצטיינותה הבולטת בהיערכותה לכיסוי המודיעיני באוטונומיה ועל התוצאות המדהימות אותן היא מספקת לצה"ל, לקהילת המודיעין ולקברניטים. לך יהודה יש חלק ניכר בהגעתה של היחידה להישג נדיר זה. הטקס יהיה שונה בלעדיך.
יהודה, רעיך ליחידה, רעיך לדרך, גם הם לוחמים להשגת המידע החיוני יומם וליל פנו אל מפקד היחידה והתנדבו להיכנס לנעלך בגזרה בה לחמת. את אובדנך זה לא ישנה אך הדבר משקף את עוצמת המחויבות, ההזדהות והמורשת.
יהודה, עד כדי כך אהבת את היחידה והיית גאה בה עד כי אך טבעי הוא שבנך איתן משרת בה. איתן נמצא כעת בקורס הקצינים אך ברור לנו כבר היכן ישרת כקצין וברור לנו כי ממשיכך הוא תרתי משמע.
יהי זכרך ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה