תפריט נגישות

טוראי אברהם "אברמ'לה" בן תקוה ז"ל

אברהם בן תקוה
בן 17 בנפלו
בן רחל וחיים
נולד בגבעתיים
בכ' באייר תרצ"א, 7/5/1931
התגורר במלכיה
התגייס ב-1948
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל הגדוד השישי - "ירושלים"
נפל בקרב
בי' בתמוז תש"ח, 17/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: רכס יאלו
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 5.

קורות חיים

בן חיים ורחל. נולד בכ' באייר תרצ"א (7.5.1931) בשכונת ברוכוב (גבעתיים). בגיל 5 וחצי הציל בחירוף-נפש ילדה קטנה ממנו, מפגיעת מכונית והוא עצמו נחבל והתעלף, וכשהתעורר היתה דאגתו הראשונה לשלומה. אחרי סיום בית-הספר העממי למד שנה חשמלאות והלך להכשרה הצעירה בקבוצת כנרת. את מעשהו נימק אז בחיבורו כצורך להכין מולדת לאחים משארית הפליטה, להכשיר להם את הקרקע, כי הם, התשושים מרוב סבל, אינם יכולים ליצור מקורות מחיה ראשוניים, ועל בני הארץ מוטלת החובה לעשות זאת.

התערה מהר בעבודה החקלאית והנתחבב על הילדים והמבוגרים בקבוצה. משם עבר להכשרה המגויסת. בגיל 14 וחצי השתתף עם חבריו מ"הנוער העובד" בכיבוש ביריה.

במאי 1948, בהגיעו לגיל 17, התגייס לפלמ"ח. נשלח לקורס למפקדים וברח ממנו חזרה לגדודו, באמרו: "לא אשב על ספסל בית-הספר בעוד חברי יוצאים לחזית". אחרי הפוגה א' יצא עם יחידת "הפורצים", שהיה מקלען בה, לכבוש את הכפר יאלו, החולש על עמק אילון, בדרך לטרון-רמאללה.

משנפצע עוזרו פצעים אנושים הזדקף, העמיס את המקלע הכבד על מתנו, הסתער קדימה מול עשרות חיילי הלגיון, ולפי דברי מפקדו שימש במעשהו זה דוגמה לחבריו אשר הסתערו אחריו. הוא קצר באויב במקלע שלו, עד שפגע כדור במצחו ונפל באור ליום 17.7.1948

הועבר להר-הרצל בירושלים ב- 28.2.1950.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה