תפריט נגישות

יורם זיזובי ז"ל

יורם זיזובי
בן 41 במותו
בן מרגלית ויהונתן
נולד בירושלים
בא' באלול תרצ"ד, 12/8/1934
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בכ"ה בתמוז תשל"ה, 4/7/1975
מקום אירוע: ירושלים - כיכר ציון
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - גבעת שאול
הותיר: אישה ושלושה ילדים, הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

יורם, בן מרגלית ויהונתן זיזובי, נולד בעיר העתיקה בירושלים בא' באלול תרצ"ד (12.08.1934). גדל בשכונת בית ישראל, והיה תושב ירושלים במשך כל חייו. בילדותו נקרא רחמים, ובבחרותו שינה את שמו ליורם.

למד בבית הספר היסודי "דורש ציון", ובהמשך למד ועבד כחניך במסגרת משרד הדואר (היום - משרד התקשורת).

בגיל 18 התגייס לצה"ל. במסגרת שירותו היה מופקד על השיירות להר הצופים, שהעבירו להר מזון, ביגוד ואנשים בחסות האו"ם (עד 1967 היה ההר מובלעת ישראלית בשטח ירדן).

עם שחרורו מהצבא החל יורם לעבוד כטכנאי תקשורת בדואר, שירותי הנדסה, ובהמשך - במשרד התקשורת. במשך עשרים שנות עבודתו עבר השתלמויות וקורסים רבים. הוא היה מסור ונאמן לעבודתו, וזכה להערכה רבה בקרב הממונים עליו וחבריו לעבודה על תרומתו ועזרתו. יורם אף נבחר להיות חבר בוועד טכנאי משרד התקשורת במחוז ירושלים. ערב הירצחו סיים קורס הסבה למנהלי עבודה.

בשנת 1963 נישא יורם למלכה, ולזוג נולדו שלושה ילדים.

יורם היה בעל, אב ובן אהוב ומסור, איש משפחה למופת. חיוך תמידי היה נסוך על פניו, ואת שעות הפנאי שלו אהב למלא בהאזנה למוזיקה קלאסית, בהליכה לקונצרטים, ובהמון עזרה למשפחתו ולחבריו.

ביום שישי כ"ה בתמוז תשל"ה (04.07.1975) היה יורם אמור להיות בחופשה, אך בבוקר נקרא עם חברו לעבודה יוסף עמר לטפל בתקלה בקווי הטלפון בכיכר ציון בירושלים.

הייתה זו שעה עמוסה מאוד בכיכר, מקום מרכזי בלב העיר בו עברו אנשים רבים המתכוננים לבוא השבת. למקום הגיע באותה עת מחבל שהתחזה לסבל, הניח על המדרכה מקרר שהביא עמו, ונעלם.

המקרר התמים למראה עורר את חשדם של יורם ויוסף שעבדו בסמוך לו. השניים פתחו אותו אך לא מצאו דבר, שכן חומר הנפץ הוטמן בין דפנות המקרר כך שלא ניתן היה להבחין בו. לאחר נסיונות רבים הצליחה בעלת חנות סמוכה לדווח למשטרה על המקרר החשוד, אך לפני שהשוטרים הספיקו להגיע התפוצץ המקרר. בפיצוץ נרצחו 13 אנשים, בהם יורם וחברו לעבודה, ונפצעו עשרות נוספים. שניים מהפצועים מתו כעבור כמה ימים.

יורם היה בן 41 במותו. הותיר אישה ושלושה ילדים, הורים, אחים ואחיות. הובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות, גבעת שאול בירושלים.

לזכרו ולזכר עובדי משרד התקשורת שנפלו במלחמות ישראל ובפעולות איבה הוקם לוח הנצחה בירושלים, עליו חקוקים שמותיהם. כן הוצאה חוברת להנצחת שמם ודמותם של הנופלים.

בשכונת נווה יעקב בצפון ירושלים הוקם בית הכנסת "בית ציון", לזכר הנרצחים בפיגוע מקרר התופת בכיכר ציון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה