תפריט נגישות

שוטר אהרון רוני ארוטשס ז"ל

אהרון ארוטשס
בן 18 בנפלו
בן אסתר ויוסף
נולד בירושלים
בכ"ח בשבט תשל"ו, 30/1/1976
התגייס ב-1.8.1994
שרת במשטרת ישראל משמר הגבול (מג"ב)
נפל בעת שירותו
בב' בחשוון תשנ"ה, 7/10/1994
מקום נפילה: בית חורון
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 9, שורה: 18, קבר: 02.
הותיר: הורים, אח-אסף ואחות-דנה

קורות חיים

שוטר חובה אהרון ז"ל נולד לאסתר ויוסף בשנת 1976 בירושלים.

סיים בית ספר עממי ובית ספר תיכון. שירת בצה"ל החל מ-1.8.94. ב-3.8.94 החל לשרת כשוטר חובה בבא"ח (בסיס אימונים חילי) מג"ב בבית חורון, בפלוגת גבע.

לאהרון היתה אחות גדולה ממנו שלמדה באוניברסיטה ואח תאום ומצליחן. במהלך השירות היה לאהרון קשר כמעט רצוף עם אמו ואחותו, והוא טופל נאמנה ע"י המ"מ. נוצר משולש בין האם, המ"מ והחייל, כאשר לאחרונה עוד בימי הטירונות, היה ברור שהמשימה של האימונים תהיה קשה והמ"מ התכוון לעזור לאהרון לסיים שלב נוסף שני, על מנת שלא יצטרך לעשות טירונות חוזרת. הכוונה היתה טובה אך כנראה שזה היה "יותר מדי" בשביל אהרון, כי בשלב זה נראה שהיה "מועמד" להורדת פרופיל רפואי על פי הממצאים. בראיון הקליטה שנערך לו, הוא טען שהגיע למג"ב מרצונו. בטופס קליטת קב"ן לא העלה כל בעיה אישית וכנ"ל לא בעיה רווחתית.

הוא הוצב בפלוגת גבע לשם תחילת טירונות. כבר ב-8.8.94 העלה בעיות רפואיות בפני רופא מכמש ונשלח לטיפולים. אהרון קיבל טיפול אישי ומיוחד ממפקד המחלקה שיצר קשר רציף עם אמו. כתוצאה ממחלתו נעדר רבות מהאימונים. בשבוע האחרון חזר אהרון ליחידתו ששהתה בשבוע ההסתגלות בעכו. היחידה חזרה לבא"ח ביום ה'. באותו יום נדרשה המחלקה להשאיר שוטרים לכוננות שבת ומפקד המחלקה דרש מתנדבים. חניך תורן הציג את הרשימה ובה השוטר אהרון, אשר שוחח עם מפקד המחלקה כדי לאמת את אישור התנדבותו. זאת למרות שהיה אמור להישאר בביתו באותו יום שבת שביקש להתנדב בו.

בתחקיר שנערך לאחר קבלת ההודעה על מציאת גופתו של אהרון ארושטס ז"ל דווח ששוטר חובה מסויים שמע ירייה מאזור המטווחים, אך לא ייחס לכך חשיבות, בהנחה שהיתה זו ירייה מאזור המטווחים. הגופה נמצאה מספר שעות לאחר הישמע היריה, ביום ו' 7.10.94 אחה"צ. אהרון נטמן בבית העלמין בחלקה המשטרתית בהר הרצל שבירושלים. בן 18 שנה היה אהרון ז"ל במותו.

"יהי זכרו ברוך לעד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה