תפריט נגישות

סרן יונתן יוני אייל ז"ל

יונתן אייל
בן 23 בנפלו
בן מרים ואלי
נולד בארה"ב - וושינגטון
בי"ד באדר א' תשכ"ז, 24/2/1967
התגורר בתל אביב
התגייס ב-ינואר 1986
שרת בחטיבת הצנחנים גדוד מורן
נפל בעת שירותו
בי"ב בסיון תש"נ, 5/6/1990
מקום נפילה: תל אביב
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: 3, חלקה: 11, שורה: 01, קבר: 04.
הותיר: הורים - מרים ואלי ושני אחים - שאול והלל

קורות חיים

יונתן (יוני) אייל נולד ב- 24 בפברואר 1967 בעיר וושינגטון, ארה"ב, בעת שאביו עבד שם כשליחו של עיתון "הארץ". בהיותו בן שנתיים חזרה המשפחה לארץ.

יונתן למד בבית הספר היסודי "בית הילד" בירושלים. השתתף בתכנית הילדים הפופולרית של הטלויזיה "ריץ' רץ'". לאחר מכן למד בתיכון שליד האוניברסיטה. התגייס לצה"ל במסגרת גרעין נח"ל, שהתכוון להתיישב בהר עמשא בנגב, בדרום הר חברון. יונתן יצא לקורס מ"כים, היה מדריך טירונים ולאחר מכן יצא לקורס קצינים. תקופה מסוימת היה מדריך בבית הספר לקצינים (בה"ד 1).

לאחר מכן הצטרף לאגד 214. סיים קורס קציני סיור ושימש קמב"ץ אגד 214. בתום תקופה של פחות משנה בתפקיד זה, מונה למפקד פלוגת טירונים של היחידה.

כבר מילדות ציין אותו קו אופי, שבלט בו עוד יותר כאיש צעיר: קלות הליכותיו עם הבריות, אישיותו הלבבית, פתיחותו, הזדהותו עם הזולת ויופיו - הילכו קסם על כל הבאים במגע איתו. מעגל חבריו וחברותיו היה מגוון במיוחד: חברים מתנועת הנוער, חברים מבית הספר, חברים מן הצבא, חברים שהכיר באקראי ממקומות שונים בארץ ומשכבות חברתיות שונות. חרף הופעתו הקלילה, פיעמה בו הזדהות עם ערכי מוסר, חברה ולאום. מעולם לא נתפס לעמדה קיצונית או קנאית ותמיד חיפש את הטיעון בעד ונגד כדי להגיע למסקנה הסבירה, ההגיונית. בכל חברה בה התגודד וסבב היה תמיד דמות מרכזית ובולטת, השמיע את השקפותיו ודעותיו - ותמיד ידע וזכר כי יש לכבד דעות אחרות והשקפות שונות. העובדה שגדל בבית בעל זיקה לענייני ציבור נתנה אותותיו בידע ובגישה. הוא עצמו אהב לשוחח עם חברים של הוריו - מישראל ומן התפוצות - ולהחליף עימם דעות ואבחנות על עניינים שברומו של העולם הישראלי והכללי.

כאחיהם הבכור של שני אחיו הצעירים ממנו אך במעט, חש איזה אחריות סמויה ותמיד הקרין את תחושת הבכור שאחיו צריכים ליטול ממנו עצה והנחייה. תחושת האחריות בלטה במיוחד כאשר כמפקד פלוגה נעשה אחראי בכיר לפלוגת טירונים.

בעת השבעה באה קבוצה של אנשי מילואים לניחום אבלים. הם סיפרו: "היינו עם יונתן בקורס קציני סיור. היו בינינו אנשי שירות חובה, קבע ומילואים.

כמה מאיתנו כבר בעלי משפחות. על דעת עצמו כינס יונתן את כל הקצינים שאינם בעלי משפחות ואמר: הואיל וישנם כך וכך קצינים שצריכים לצאת בשבתות הביתה, נחלק אנו את התורנויות בינינו כדי לאפשר להם להיות עם משפחותיהם וילדיהם הקטנים. את זאת לא נשכח לעולם".

ב- 5 ביוני 1990 נהרג בתאונת דרכים. מותו אירע כחודשיים לפני שחרורו מצה"ל. נקבר בבית הקברות בהר הרצל בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה