תפריט נגישות

רס"ר אברהם ביאזי ז"ל

אברהם ביאזי
בן 29 בנפלו
בן גאולה ואליהו
נולד בירושלים
בג' בסיון תשכ"ה, 3/6/1956
התגורר בירושלים - גילה
התגייס ב-1980
שרת במשטרת ישראל מחוז דרומי
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ' בשבט תשמ"ו, 30/1/1986
מקום נפילה: ירושלים - שער יפו
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 9, שורה: 12, קבר: 05.
הותיר: הורים, אשה - רותי ובת - מעיין

קורות חיים

אבי נולד ב- 3 ביוני 1956, לגאולה ואליהו ביאזי. האמצעי במשפחה בין שתי אחיות, אתי האחות הגדולה ומימי האחות הקטנה. אבי נולד בשכונת נחלאות בירושלים וילדותו עברה עליו בשכונת בית הכרם מגיל 5. את לימודיו היסודיים סיים בבית הספר "יפה נוף". אהבתו לטבע ולבעלי החיים הובילה אותו ללימודים בבית הספר התיכון החקלאי עין כרם, במסגרת זו נהנה מהאוויר הצלול ומהקשר עם האדמה.

"כשאזדקן", אמר אבי, "ארצה לחיות בצפון הארץ ולהיות רועה צאן."

אולם החיים לא זימנו לו שלווה. את שירותו הצבאי עבר אבי על הר החרמון בחיל הנ.מ. הוא אהב את השלג והחורף הארוך ששרר שם. אחד מתחביביו היתה המטאורולוגיה, הוא ידע לצפות גשם ושלג גם באמצעים המוגבלים שעמדו לרשותו.

תחביב נוסף היה לאבי - דיג. הכנרת היוותה לגביו אתר טיולים אהוב ומקום בו אהב לשבת ולדוג בשלווה.

לאחר שירותו התגייס למשטרה, למחלק המיעוטים במרחב ירושלים בתפקיד רכז מודיעין. הוא נלחם בפשע באיכפתיות רבה שעלתה לו בסופו של דבר בחייו.

אבי נרצח על ידי חברי כנופיה מהכפר סילואן בבוקר יום חמישי, כ' שבט תשט"ז (30.1.1986) בדרכו לעבודה. הוא הצליח לעלות על עקבותיהם של חברי הכנופיה ולחשוף חלק ממעשי הפשע החמורים בהם היו מעורבים. חברי הכנופיה קיוו שסילוקו של אבי מדרכם יציל אותם, אך הם לא ידעו שאבי עדכן את חוקרי המשטרה האחרים במידע המודיעיני שהיה ברשותו. דקות ספורות אחר הרצח, הגיעו השוטרים לביתו של הרוצח ועצרו אותו בעת שניסה להשמיד ראיות ולמחוק כל עקבות של סימני הירי.

אבי הקים משפחה, נשא את רותי לאשה והיה אב למעיין שנותרה יתומה בת שנה וחמישה חודשים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה