תפריט נגישות

רב"ט יורם אביטן ז"ל

יורם אביטן
בן 21 בנפלו
בן עזיזה ורפאל
נולד בירושלים
בי' באדר א' תשכ"ז, 20/2/1967
התגייס ב-פברואר 1985
שרת בחטיבת הנח"ל מפח"ט
נפל בעת שירותו
בכ"ז באייר תשמ"ח, 14/5/1988
מקום נפילה: בסביבות ניר-יצחק
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 10, שורה: 1, קבר: 7.
הותיר: הורים ושבעה אחים ואחיות

קורות חיים

בז הזקונים של עזיזה ורפאל. נולד ביום י' באדר א' תשכ"ז (20.2.1967) במשפחה מרובת ילדים. יורם נולד וגדל בירושלים ואהבתו אליה היתה גדולה. הוא למד בבית-ספר יסודי, המשיך בבית-ספר תיכון-מקצועי וחדל מלימודיו לאחר שנה אחת. יורם החל לעבוד במקומות שונים, עד שהתגייס לצה"ל בראשית פברואר 1985.

יורם היה קשור מאוד למשפחתו, ובייחוד לאמו וסייע לה בכל עת, אף בחופשות קצרות מן הצבא. הוא הצטרף לנח"ל, ושירת בגרעין "שירן" שיועד לקיבוץ שומריה. את השל"ת עשה יורם בקיבוץ ניר יצחק. לאחר-מכן עבר את אימוני הטירונות, השתלם בקורס נהגי אמבולנס ושירת בחטיבת הנח"ל כנהג אמבולנס. יורי, כך כינו החברים את יורם, עסק בקיבוץ בחצרנות. "יורי אהב שגעונות, והיה ילד במעשיו ובנפשו, וזו היתה בדיוק עבודה בשבילו..." כך כתבו חבריו בחוברת שהוציאו לאור לזכרו. מפקדו מציין, שיורם היה חייל למופת, אחראי ומסור והצטיין בנכונותו להקשיב לחבריו ולעזור להם. הוא מילא היטב את התפקידים והמשימות שהוטלו עליו בגרעין ובחטיבה. יורם ידע להצחיק את חבריו ולהפיג את שעמומם ועצבונם. במהלך שירותו הוא עבר בהצלחה קורס מתקדם בגלישה וזכה בתעודה של 'אגודת גולשי הצוקים בישראל'.

ביום י' באדר א' תשכ"ז 14.5.1988 נפל יורם בעת שירותו. הוא יצא לחופשת שבת עם ארבעה מחבריו בגרעין. במכונית ה'טרנזיט' של קיבוץ ניר יצחק שבה נסעו חיילת אשר נהגה, שניסיונה בנהיגה היה מועט ביותר. לפתע סטה הרכב ממסלולו, ירד לתעלה שבצד הדרך והתהפך פעמים מספר. יורם נלכד במכונית ונהרג. הוא הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בהר-הרצל בירושלים. בן עשרים-ואחת היה במותו. השאיר אחריו הורים ושבעה אחים ואחיות. חבריו בגרעין הנח"ל הוציאו לאור חוברת לזכרו ושילבו בה שירים, מכתבים ותמונות מתקופת שירותו עימם.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה