תפריט נגישות

חיים אנגל ז"ל

חיים אנגל
בן 18 בנפלו
בן ליזה ותיאודור-יונתן
נולד בגרמניה
בכ"ט בשבט תרפ"ט, 9/2/1929
התגורר בירושלים
שרת בחי"ש גדוד מכמש
נפל בקרב
בה' בשבט תש"ח, 16/1/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: סמוך לכפר צוריף
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל

קורות חיים

בן תיאודור-יונתן וליזה. נולד ביום כ"ט בשבט תרפ"ט (9 בפברואר 1929) למשפחה ציונית נאורה בעיר נירנברג בגרמניה. המשפחה עלתה ארצה בכ"ד באלול תרצ"ג (15.9.1933). חיים היה חניך קהילת הצופים בירושלים, עובדה שהשפיעה רבות על החלטותיו והתנהגותו. אביו הרופא מת בשנת 1938 בירושלים והשאיר את המשפחה בתנאי חיים לא קלים. הבן אמר ללכת בדרכיו וללמוד רפואה. הוא סיים בהצטיינות את בית-הספר התיכון והתכוון להמשיך את לימודיו בחוץ-לארץ. את שנת השירות שלו עשה במשטרת הישובים העבריים. במשך השנה החל להתעניין בתנאי הכניסה לאוניברסיטה בשוויץ או בצרפת והקדיש את זמנו הפנוי ללימוד השפה הצרפתית. כשפרצו המאורעות ביטל מיד את תכנית הנסיעה לחו"ל. שירת שנת שירות במשטרת היישובים העבריים. נרשם כתלמיד באוניברסיטה העברית בירושלים.

כשפרצה מלחמת השחרור חשב למזג לימוד ושירות במסגרת החי"ש אך ימים מעטים טעם את טעמם של חיי הסטודנטים, עסק יומם ולילה בקריאה בהכנת השיעורים החדשים. ולאחר מכן גילה אותה התלהבות עצמה בפעולתו בהגנה ועשה ימים ולילות בעמדות בירושלים ובפרבריה.

נבחר למחלקת ה"ל"ה" שהלכה להגיש עזרה לגוש עציון הנצור ונפל עמהם בה' בשבט תש"ח (16.1.1948) והובא לקבר-אחים בכפר-עציון. משם הועבר ביום כ"ה בחשוון תש"י (17.11.1949) עם שאר חללי הגוש לקבורת-קבע בהר-הרצל בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה