תפריט נגישות

סמ"ר נדב אלעד ז"ל

לזכרו של נדב

דברים לזכרו - אדיר זיק

פרקי תהילים הנאמרים בבית העלמין
אלבום תמונות

תוכנית: זיקוקים של אדיר
תאריך: 10/8/2001
שעה: 09:20:00
רשת: ערוץ 7
כותרת: מותו של סמל ראשון בצנחנים נדב אלעד

אדיר זיק: אחד החיילים שנהרג השבוע סמל ראשון בצנחנים נדב אלעד. איש צעיר מפליא, גבר צעיר גבוה וחסון עם עיניים אפורות כחולות ומבט של שמחה ואהבה. אוהב אנשים, אוהב יהודים, אוהב את השם ותורתו. הוא גדל בבית הכנסת בגבעת המבתר, בית כנסת משותף לכל עדות ישראל כפי שהיתה משפחתו, איחוד של גרמניה, צרפת, מרוקו וישראל. הוא היה שליח ציבור, מי שהניגון שלו הוא שילוב של הקול ושל הלב. אלעד הלך בעקבות אביו דוד והצטרף לצנחנים, התעתד ללכת לקורס קצינים. בישיבה התיכונית באפרת ובישיבה הגבוהה במעלה גלבוע היה מבין המובילים והבולטים, גם ביראת שמים גם בלימודים, גם בעיון המיוחד בספריה וגם בצוות הווי של בני עקיבא. הוא גדל עם שני בניי יכין ובועז, והיה מבאי ביתנו. אוי כמה אהבנו לראות אותו אצלנו, בחור אצילי, נסיך כפי שכינוהו אחיותיו. רק מאה מטרים מפרידים בין בתינו והחברות בין דור ההורים עברה גם לדור הבנים.
אינני יודע איך מדברים על נדב אלעד בלשון עבר כשהחיוך הנהדר שלו והחום האנושי שקרן ממנו ניצב מול העיניים כאילו לא קרה אתמול.
לקראת סיום המסלול בצנחנים הוא מתלבט, האם ללכת ישירות לקורס קצינים או לחזור לישיבה לארבע החודשים ולמלא את מצבריו הנפשיים תורה ואהבה. ואנו בני המשפחות של קהילת גבעת המבתר מסתובבים בלב שבור ועיניים דומעות, ואיננו יודעים את נפשנו. דוד ודינה אלעד ההורים, האחיות תמר, חווי ורות, הם מעודדים את הגיסים, הסבים, הדודים, את המשפחה ואת חברי הקהילה. הם מחזקים את מאות בני חברי "בני עקיבא" ואת מאות הצנחנים המציפים את הבית. האמונה בה' ובתורתו, אהבת השם, אהבת העם היהודי בכל מקום כפי שזה בא לידי ביטוי כל כך חזק במשפחת אלעד, אהבת המדינה והנכונות למסור את הנפש עליה. אלה הם מקורות הכוח המופלאים של משפחת אלעד, ולמעשה של כולנו, הציבור שאיתם שבוכה את נפילתו של נדב אלעד, בן מופלא לדור צעיר של יהודים שגדלים לפלא בארצנו מולדתנו, דור שכמוהו לא ראינו מאות בשנים. נדב אלעד, אחד הבולטים והמובילים בדור צעיר זה, נפל השבוע בחברון. וזה רק סיפור אחד מעשרות הסיפורים של צעירים ומבוגרים, של אמהות וילדיהם, של משפחות שלמות שנרצחו, של תינוקות ועוללים שנרצחו ונטבחו השבוע בידי בני עוולה ערביים במלחמה הארוכה והקשה והמתמשכת זה מאה שנה על זכותם של יהודים לחיות בשקט בארץ אבותיהם, ארץ אשר נשבע השם לאבותינו. ארץ שעליה אומרים כי ה' אלוהיך מביאך אל ארץ טובה, ארץ נחלי מים, עיינות ותהומות יוצאים בבקעה ובהר. ארץ חיטה ושעורה וגפן ותאנה ורימון, ארץ זית שמן ודבש. ארץ אשר לא במסכנות תאכל בה לחם, לא תחסר כל בה. ארץ אשר אבניה ברזל ומהרריה תחצוב נחושת. ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלוהיך על הארץ הטובה אשר נתן לך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה