תפריט נגישות

סגן בנימין בני חנני ז"ל

הגיגים לדמותו

תמצית החיים

אלבום תמונות

בראש השנה היה בני בבית ואף עבר בבית הכנסת שלנו לפני התיבה בפסוקי דזמרא כוותיק ורגיל. נפרדתי ממנו בבוקרו של צום-גדליה, כשהוא שרוי בתענית. אמרתי לו: דרך ארוכה לפניך עד לרמת הגולן, שמא תטעם משהו. השיב: לא, אבא. חברי ישבו הערב לסעודה המפסקת, איך אוכל לשבת אתם כשלא צמתי? - עלה על האוטובוס ונסע. מאז לא ראיתיו.
אין לנו ידיעה על מה שעבר על בני ביום הכיפורים גופו, עד שנקרא לפעולה. מה שיובא להלן לקוח מעלון הגדוד, הפותח בדו"ח של המג'ד יי (יאיר), שמצטיין בדייקנותו ואף בהמית הלב שבו.
מסתבר שבני שהה בנח"ל-גולן כשפרצה המלחמה. באותה שעה שהצפירה הדהימה את תושבי ירושלים, כבר היה הגולן אחוז להבות. "אל-על" ספגה הפגזה רצינית. טורי הטנקים של הסורים הסתערו על המוצבים שלנו. המג"ד הגיע לאל-על וממנה כיוון את הפעולה. הקטעים שלהלן מציינים את חלקו של בני בפעולה:
19.00 מגיע אישור לקפל את התצפיות. אין אישור לקפל את תצפית תל-סאקי. ניתנה פקודה לשלוח נגמ"ש עם שתי בזוקות לחסום את הכניסה לרמת-מגשימים. בני חנני ז"ל נשלח כמפקד הנגמ"ש.
23.55 שני טנקים שלנו, שנעו מתחת לתל-סאקי נתקלו ב-10 נגמשים סורים. אחד הטנקיסטים נפגע. - קיבלו הוראה להסתובב מיד על עקבותיהם ולטפל בנגמשים בטרם יספיקו להתפרס. הטנקים מסתובבים, מצליחים לפגוע במספר נגמשים ומטפסים לתל-סאקי. מיד לאחר מכן מדווח בני חנני כי פגע בנגמש סורי בכניסה לרמת-מגשימים. כנראה מהשיירה שעמדה מתחת לתל-סאקי. - "כל הכבוד"!
מנחם מדווח מתל-סאקי כי החי"ר ירד מהנגמשים הסורים הפגועים והתפרס בשטח כנראה לתקיפה רגלית.
אוריאל וייסמן מצטרף עם נגמש נוסף לבני חנני בניסיון לחסום את הציר בכניסה לרמת-מגשימים.
מנחם מדווח שאנשי החי"ר נערכים לתקיפתו. באם לא ישלחו לו תגבורת מיד - הוא אבוד. הם רק חמישה אנשים. "תופסים אש יעילה מאוד".
עוד כחצי שעה עד שחר יש לפעול במהירות בחסות החשכה ולנסות לחלץ את מנחם או לפחות לתגברו באנשים וכלים. בני חנני עם שני הנגמשים נשלח לתל-סאקי, ומיד בעקבותיו נשלח כנען עם נגמש נוסף.
הפקודה שהם מקבלים היא לפרוץ לתל-סאקי, לאסוף את מנחם ואנשיו ולהתלק חזרה. להודות על האמת, נראתה לי משימה זו קשה ביותר. האמנתי שיצליחו להגיע לתל-סאקי, אך חששתי לגבי יכולתם להסתלק משם עם כל האנשים כולל הפצועים. האמנתי, שאם יגיעו לתל יצליחו ליצור עליו מאחז חזק, שאולי יחזיק מעמד עד שיגיעו כוחותינו הנעים מכיוון עין-גב.
מנחם מזהה את שני הנגמשים של בני, רואה אותם נכנסים לקרב מטווח קצר, מאבד קשר עין אתם. תלולית מסתירה לו אותם.
מנחם: - "כנען מנהל קרב מטווח קצר. לא מזהה את בני ואנשיו. נמצאים בשטח מת לגביו. טנקי אוייב מכסים את כל השטח באש יעילה. יש נפגעים.
"הטנקים בדרך מעין גב". - מתחיל לכרסם החשש הנורא, שהכל יגיע מאוחר מדי לגבי מנחם, גור, ובני וכנען ואנשיהם.
מנחם אנסבכר טוען, שאם לא יורידו מיד מטוסים ואש ארטילריה סביבו הוא אבוד. כבר חצי שעה אין לו קשר עם בני, גם כנען נעלם לו. הטנקים הסורים נערכים לתקיפתו וממשיכים לנוע דרומה. עולים על רמת מגשימים.
05:00 בוקר יום שני
בינתיים יוצאים עם זחלמים בעקבות הטנקים לכיוון תל-סאקי. מגיעים לתל.
מאיר ניגש לנגמש של כנען איציק וקונדה ניגשים לנגמשים של בני ואוריאל. אוספים את חללינו - עבודת קודש מזעזעת, לא כולם עומדים בזה.
עד כאן לשון הדו"ח. לילה שלם של מוצאי כיפור עמדו הנערים לבדם מול הלחץ של הצבא הסורי. יום א' כולו והלילה שלאחריו היו לבדם מוטלים בשדה מתים או גוססים. וביום ב' בבוקר נמצאו חללים. נקטעו חייו של בני והוא טרם השלים את שנתו העשרים ושתיים. נפסק שירו, תמו חלומותיו. "כי חמד אותו אלוהים".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה