תפריט נגישות

טלי אליהו ז"ל

טלי אליהו
בת 26 במותה
בת אבלין ושלמה
נולדה בירושלים
בכ"א באדר א' תשל"ו, 21/2/1976
התגוררה בירושלים
חללת פעולת איבה
בכ"ו באדר תשס"ב, 9/3/2002
מקום אירוע: ירושלים - "מומנט", רחביה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר המנוחות
הותירה: הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

טלי, בת אבלין ושלמה, נולדה בירושלים בכ"א באדר א' תשל"ו (21.02.1976). בת זקונים במשפחתה. גדלה בשכונת קריית צאנז בירושלים. למדה בבית הספר היסודי "נועם" ובתיכון "צביה".

בתום לימודי התיכון, טלי התנדבה לשירות לאומי מטעם "האגודה להתנדבות בעם", ושימשה כסייעת לגננת בשכונת קריית משה בירושלים. בסיום השירות החלה לעבוד, וחסכה כסף ללימודים אקדמיים.

בתקופה זו, אביה של טלי שהה תקופה ממושכת בבית חולים, במחלקה לטיפול נמרץ, ונשקפה סכנה לחייו. כל בני המשפחה ישבו לידו במשך שעות רבות משעות היום. טלי, למרות גילה הצעיר, ישבה לידו במסירות רבה במשך שעות ארוכות והייתה מדברת אליו למרות שהיה מחוסר הכרה. במשך לילות רבים לא משה ממיטתו, ובימים הייתה ממשיכה בתיפקודה הרגיל.

את לימודיה האקדמיים החלה טלי במכללת "דוד ילין", ומשסיימה שנת לימודים אחת בהצטיינות המליצה בפניה הנהלת המכללה לעבור ללימודים באוניברסיטה, שם יבואו לידי ביטוי יכולותיה וכישוריה המיוחדים. בהתאם להמלצה זו, טלי נרשמה לאוניברסיטה העברית והחלה בלימודי המזרח התיכון. היא הספיקה ללמוד שם פחות משנה.

בכל דבר שעשתה, בייחוד בקשריה האנושיים, טלי השקיעה את כל כולה, את ליבה ואת נשמתה. כך גם בהיותה תלמידת אוניברסיטה. היא חנכה במסגרת "פר"ח" שני ילדים, למרות שהמחויבות היא לחניכת ילד אחד בלבד. אחד משני הילדים הללו היה ילד שלפני כן שום חונך לא הצליח להשתלב בעבודה אתו.

טלי, שהייתה הצעירה במשפחתה, סייעה רבות לאחיה ולאחיותיה בטיפול בילדיהם. היא הייתה דודתם האהובה ביותר של כל אחייניה, נהגה לקחת אותם לבילויים, הייתה מארגנת להם מסיבות יום הולדת והייתה לאשת סודם.

למרות שלמדה ועבדה למימון לימודיה, כך שלא נותר לה זמן רב פנוי, טלי מעולם לא סירבה לבקשת עזרה ותמיד הושיטה את ידה לסיוע לכל דורש. מעולם לא התלוננה על מחסור, תמיד מצאה את הזמן ואת המימון לקניית מתנות והפתעות. טובת לב הייתה, מעולם לא דיברה בגנות אנשים ולא שמרה טינה, גם אם פגעו בה.

טלי הייתה בעלת נוכחות, מרשימה בהופעתה ובאופיה. היא קרנה מיופי, הייתה מלאה בשמחת החיים ובאהבת הזולת. היא אהבה ילדים, אהבה את בני גילה, וגם עם קשישים מצאה שפה משותפת ועניין. טלי הייתה אינטליגנטית מאוד וצמאת דעת, נעימת הליכות ועם זאת דעתנית מאוד. בעלת השכלה כללית רחבה מאוד, ובעלת תחומי עניין וכישורים מרובים. בין תחביביה הרבים: קריאת ספרים, משחקי טריוויה, רכיבה על אופנוע, בישול ואפייה.

טלי שאפה לשלמות בכל מעשיה, וכל משימה שהחלה בה הושלמה תמיד על הצד הטוב ביותר. היא הייתה התגלמות הטוב והיפה שבאדם, והותירה חותם עז על כל מכריה.

בחצי השנה האחרונה לחייה הכירה טלי את אבי (אברהם) דודי, שהיה לחברה ואיתו היא הייתה מאושרת מאוד. גם עם חברה הקודם, רפי אלמליח, נשארה בקשרי ידידות טובים.

במוצאי שבת כ"ו באדר תשס"ב (09.03.2002), סמוך לשעה 22:30, נכנס לקפה "מומנט" ההומה אדם, ברחוב עזה בשכונת רחביה בירושלים, מחבל פלסטינאי מתאבד. הוא נשא עמו מטען חבלה כבד ופוצץ אותו מייד עם כניסתו. 11 בני אדם נרצחו בפיגוע, בהם גם טלי, שזו הייתה לה משמרתה הראשונה בתור מלצרית בבית הקפה. כשישים בני אדם אדם נפצעו בדרגות שונות.

טלי הייתה בת 26 במותה. הותירה הורים, אחים ואחיות. הובאה למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול, ירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה